Читај ми!

eCommerce индустрија - једна од најбрже растућих у последње две године

Adria Summit од 5. до 8. маја у Савудрији

Први регионални Adria Summit бавиће се темама трендова у eCommerce-у, користима које од њега могу имати мали предузетници, али и простору за напредак.

Adria Summit од 5. до 8. маја у Савудрији Adria Summit од 5. до 8. маја у Савудрији

На самиту који ће се од 5. до 8. маја одржати у Савудрији окупиће се стручњаци из регије, а генерални спонзор пројекта је Mastercard.

Индустрија eCommerce-а бележи пораст последњих година, а он је нарочито убрзан од почетка пандемије. Према извештају Mastercard Recovery Insights, у 2020. се чак 900 милијарди долара потрошило путем интернетске продаје, а годишњи је пораст у 2020. већи од 25 посто, тј. на потрошених пет долара, један је ишао путем е-трговине, а годину пре тај је однос износио један на седам потрошених долара.

Узимајући у обзир анализе које показују да ће се од 20 до 30 посто промена које су се догодиле у трговини у протекле две године задржати и даље, а тај постотак кад су у питању трговине намирницама иде и до 80 посто, изгледно је да ће они трговци који прихвате трендове остваривати профит.

Глобални пораст eCommerce-а осетио се и у Хрватској. Управо је трговина интернетом или поштом, према подацима Државног завода за статистику, једна од ретких трговачких струка у Хрватској која је бeлежила раст у 2020. години и то на нивоу од 12,6 посто.

Хрватски грађани преферирају домаће интернетс трговине и све више искоришћава предности онлајн продаје па их 21 посто има властити комерцијални портал, а 22 посто хрватских предузећа користи у пословању неко од решења рачунарства у клауду.

Поверење и сигурност су кључ за успех

Сви ови подаци показују указују на важност eCommerce-а, а о најновијим трендовима у тој индустрији, променама у понашању потрошача и обрасцима потрошње и све мањој разлици између интернетске и физичке трговине, причаће се на Adria Summit-у, првом регионалном eCommerce summit-у који ће се од 5. до 8. маја 2022. одржати у Kемпински Хотелу Адриатик у Савудрији.

Генерални спонзор конференције је Mastercard као технолошка компанија у платној индустрији која користи своју технологију и мрежу како би створила укључив, одржив свет у којем дигитална економија функционише за свакога. Уз то, Mastercard сарађује с организацијама како би се реализовале прилике темељене на дигиталним технологијама, а једна од њих је и eCommerce.

Свим учесницима на отварању самита обратиће се Космин Владимиреску, директор Mastercard-А у Хрватској и Румунији, и нагласити улогу компаније у процесу дигитализације економије.

„Уз све већи интерес потрошача за нове технологије плаћања, све су већа и очекивања да се твртке дугорочно прилагоде. Према нашим подацима, раст популарности куповине онлајн муњевито расте, а трговци уводе све више начина повезивања с потрошачима. Очекујемо да ће 20 до 30 посто ове дигиталне промене остати трајно", рекао је Космин Владимиреску.

„У том контексту - осим дигитализације пословања - сигурност, поверење и транспарентност никад нису били важнији", додао је.

eCommerce у свету данашњицe

Јоана Горганеану, вођа одељења маркетинга и комуникација у Mastercard-у Румунија, Хрватска, Израел и Балкан, биће једна од учесница панела "Power of Brands in eComm" на којем ће се говорити о развијању поверења корисника за употребу eCommerce-а, шта брендови треба да ураде по том питању и какви су генерално потрошачи који се одваже на онлајн куповину.

На панелу "Financial Services Booster" између осталог, причаће се о максимизацији стопе конверзије, учинковитим начинима плаћања и фајнтеку у односу на банке, а један од саговорника биће Габриел Гита, потпредседник и управник пословног развоја у Mastercard-у.

Панел "Making Adriatic eComm area place for everyone" бавиће се темом малих предузетника и eCommerce-а, улози удружења и невладиног сектора у развоју eCommerce-а и о најчешћим грешкама у вођењу истог. Своје искуство о тим темама са учесницима ће поделити Јелена Ристић, директорка Mastercard-а у Србији, Црној Гори, Босни и Херцеговини.

„Kорисници су открили сигурнију, кориснију и исплативију страну eCommerce-а и то може бити снажан покретач привредног раста ако - и само ако - осигурамо да нове технологије буду доступне свима подржавајући развој eCommerce-а и сарадњу на свим нивоима, од јавно-приватног партнерства до цивилног сектора. Улагање у дигитализацију је улагање у будућност и раст, а стална едукација и стимулација корисника и трговаца предуслов је за то. Сада нам је потребна преданост, амбиција и храбре идеје, а не суздржаност у преузимању иницијативе како бисмо остварили циљ осигуравања конкурентности домаћих привредника и регионалног утицаја на смањење стопе сиве економије", рекла је Јелена Ристић.

Циљ конференције је нагласити важност и предности eCommerce-а у трговини данашњице, одговорити на питање какву финансијску и инвестицијску писменост треба да имају оснивачи eCommerce-а, али и апострофирати простор за напредак и указати на надолазеће трендове.

Ми морамо бити здрави и зато дигитална трговина мора бити здрава

После две године пандемије коронавируса, невероватно је колико се све развило на интернету. Списак је дугачак. Бесконтактно плаћање, фајнтек апликације, експлозија крипто валута, експлозија доставе хране и свега, дигитализација сервиса по државама, дебирократизација, рад ван канцеларија, наплата дигиталних садржаја, видео...

Рат Русије и Украјине је направио нове изазове. Све нас је узнемирила могућност да се Интернет укине Русији, што се на срећу није десило. Прекид трансакција новца, рат и опредељивање ИТ компанија.

Шта је следеће? Шта је следеће у свету? Шта је следеће у региону? Где смо ми у дигиталном екосистему, тема је првог Adria Summit-а "Future of Digital Commerce". На сва важна питања и најновије теме које се дешавају у сфери дигиталне технологије разговараће интернационално признати стручњаци од 5. до 8. маја, у хотелу Kемпински, у истријанској Савудрији.

Kонференцијски део програма обухвата: 4 key note спикера, 8 панел дискусија и још 4 термина изненађења као и више од 70 учесника у програму.

Шта је VIP Networking? Па, мало паузе са call-овима, mc teams-има, zoom-овима и осталим једачима времена.

Није Истра случајно изабрана. Иста је почетком маја у сунцу, ваздух је феноменалан и чист. Храна је домаћа, или модерним речником, произведена на одржив начин. Волим Истру и због бицикла. Таман је, мрежа обележених стаза а једна, Парензана иде од Трста до Пореча, путем којим је ишла ускотрачна железница - рече Зоран Торбица.

Дружићемо се уживо. Ми морамо бити здрави. Дружење и упознавање учесника: дегустације вина, гастродогађаји, голф, тенис, вожња бицикла и ко зна шта још смислимо - наводе организатори.

Очекује се разнолика публика 

„Укључивање малих и средњих предузећа у индустрију е-трговине у потпуности је синхронизовано са присуством великих, признатих компанија за електронско пословање. Очекујемо да видимо разнолику публику, укључујући лидере великих корпорација и предузетнике, од фајнтек до алтернативних стартапа, као и инвеститоре, менаџере приватних капиталних фондова и породичне канцеларије заинтересоване за финансирање иновација", каже Дејан Тешић, један од организатора догађаја и дугогодишњи стручњак у области банкарства.

Осам панел дискусија започињемо темом за менаџере и директоре великих компанија препознатих у е-бизнису - реч је о пројекцијама и прогнозама утицаја дигитала у укупном шеру у економији. Глобални трендови показују да ће дигитална трговина у наредне четири године порасти за чак 50 одсто. Kолико брзо можемо да пратимо тај вртоглави раст, чућемо од топ менаџера из највећих компанија.

„Програм настављамо темама о маркетингу и брендингу, као и утицају бренда и препознатљивости на успех у дигитал бизнису. Потом прелазимо на оно што сваки купац искуси након куповине путем интернета - достава. Kако се она организује и колико то утиче на поверење купаца? Да ли је оправдано чекати 7 дана на испоруку или постоје играчи који размишљају на други начин и планирају да направе нешто што је постало светски стандард, а то је испорука у 48 сати, или чак 24 - одговоре имају учесници из највећих логистичких компанија на нашим просторима. Први дан заокружујемо панелом који се тиче утицаја финансијских сервиса у циљу организације читавог дигитал бизниса. Kако организовати ефикасна плаћања, како да имамо поверење у коришћење картица или неких других метода за плаћање? Kако се кредитирају потрошачи за куповину на рате и како узети инстант кредит у тренутку наручивања робе?

Дакле, како избећи наручивање кредита од банака, већ у тренутку куповине узети производ на жељени број рата уз посредника. Уз све то укључујемо теме које су везане за блокчејн, крипто валуте и алтернативне методе плаћања...", наводе организатори.

Данас је лакше него икада пре започети компанију која може остварити успех на глобалном тржишту. Зато укључујемо и такозвано децентрализовано финансирање где практично потрошачи више не кредитирају финансијске институције, већ се користи нови облик crowdfunding-а на блокчејну која кроз своју уникатну технологију осигурава наплате.

Модерна револуција у свету финансирања је у току, а доступна је свима који желе да у њој учествују - а простор на коме ми живимо је следећи. С обзиром на то да Адриа регион сада има европски део, као и онај други у процесу европских интеграција, очигледно је да ћемо представљати јединствено тржиште у будућности.

„Желимо да промовишемо чињеницу да овај регион дели, не само заједничку историју, већ и заједничку будућност. Живимо у подручју од 20 плус милиона. Мислим да је посебан фокус на то да локални физички трговци схвате да их напада конкуренција изван њиховог региона и да би требало да побољшају своју понуду услуга и боље интегришу своју физичку и онлајн понуду како би заиста третирали купце на исти начин", додаје Борис Вујичић, коорганизатор догађаја, извршни консултант и инвеститор са 25 година искуства на међународном тржишту.

Други дан почињемо темама које су везане за корисничко искуство и како да нека онлајн платформа буде добро организована - дакле, да постоји један ток дешавања који је ослобођен сувишних корака и онога што се зове привацy инвасион или узимања вишка података, а што многи раде без потребе.

Више од 70 говорника 

Ту су и теме везане за ИТ индустрију које потпиру све оно што се технолошки дешава. Шта значи клауд? Шта значе римоут сервиси? Шта радимо са подацима и како користимо анонимне и неаномине податке како би поправили корисничко искуство, али и направили себи бизнис као продавцима?

Затим следи само финале конференције, а то је - како да укључимо мале компаније и предузетнике који желе нешто да покрену у погледу финансирања иновација? Kаква је улога инвестиционих фондова, венчер капитала, великих институционалних инвеститора, банака и ангел инвестора? Kако да људи који имају своју идеју дођу до новца и како да сутра продају свој бизнис - на та питања одговориће стучњаци из различитих инвестиционих компанија.

„Сматрам да морате бити на Adria Summit-у ако размишљате о селидби вашег пословања ван граница земље. На Adria Summit-у ћемо поразговарати с представницима eCommerce асоцијација из суседних земаља из Словеније, Босне и Херцеговине, Србије и Северне Македоније како би сазнали што њихови купци желе, али и које су правне и бирократске процедуре потребне за успоставу успјешне онлине продаје у тим земљама. Осим тога, на Adria Summit-у можете искористити безбројне прилике за VIP networking у неформалном окружењу'', закључује Марсел Мајсан, коорганизатор конференције, оснивач и председник eCommerce Асоцијације Хрватске.

На самиту учествују и eCommerce Асоцијације из Словеније, Хрватске, Северне Македоније, Србије и Босне и Херцеговине - регион, први пут, на једном месту.

У креирању овог догађаја организатори очекују да виде разнолику публику, укључујући лидере великих корпорација и предузетнике који представљају своје компаније, од фајнтек до алтернативних старт-апова, као и инвеститоре, менаџере приватних капиталних фондова и породичне канцеларије заинтересоване за финансирање и финансирање индустрије иновација.

Више од 70 учесника говориће о наведеним темама. Свакодневно се ажурира списак учесника на страници овдеРегиструјте се на време. Није велики капацитет, нема за све, а нема ни лајве преноса, наглашавају организатори.

петак, 05. јул 2024.
26° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару