Америчка морнарица развија авион на соларни погон који у ваздуху може да проведе 90 дана
Америчка морнарица развија беспилотну летелицу на соларни погон која ће без слетања у ваздуху моћи да проведе 90 дана. Авион „Скајдвелер“ би био коришћен као платформа за комуникацију или за осматрање бродова.
Прототип летелице назван „Скајдвелер“ (Skydweller) је софтверски унапређена верзија соларног авиона „Солар импулс 2“, који је успео да обиђе око Земље 2015. и 2016. године, али је имао људску посаду.
Нови авион производи америчко-шпанска ваздухопловна компанија „Скајдвелер Авио“ која је са америчком владом склопила уговор вредан пет милиона долара.
Како би остао у ваздуху 90 дана, на крила летелице чији распон износи 71 метар су уграђени соларни панели који производе до два киловата енергије.
У „Скајдвелер Аеру“ планирају уградњу и водноникових ћелија које би била резерва за напајање у случају да авион остане без сунчеве светлости због дужих периода лоших временских услова.
Оснивачи ове америчко-шпанске компаније, Џон Паркес и Роберт Милер су купили интелектуално власништво и патент од пројекта „Свис солар импулс“ пре него што су одлучили да крену у развој нове летелице.
Пројектанти су најпре „Скајдвелера“ претворили у беспилотну летелицу и тако омогућили да она постигне већи домет и већу носивост. Нови авион ће моћи да понесе око 360 килограма радарске и опреме за снимање.
Компанија намерава да у наредним месецима обави пробне летове, укључујући аутономно полетање и слетање. Када се ти тестови заврше, започеће тестирање издржљивости, са циљем да летелица проведе у ваздуху 90 дана или више без слетања.
Очекује се да ће, као што је то често случај са војном и свемирском технологијом, овај патент, која представља велики искорак ка летовнима на обновљиве изворе енергије, вероватно на крају у неком облику пронаћи пут и до цивилног ваздухопловства.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 2
Пошаљи коментар