Одржана друга Webiz виртуелна конференција у Србији
Webiz је синоним за одржавање врхунских конференција и пропратних едукативних догађаја већ пуних 9 година. Прошлог новембра, услед новонасталих околности, Wеbiz је отпочео са онлајн организацијом конференције и показао да догађај овог типа може бити успешно прилагођен новом формату.
Ове године, Wеbiz је наставио у смеру иновација и 8. и 9. априла одржао продукцијски унапређенију конференцију путем лајв видео-стрима, која је окупила више од 40 говорника са домаће и међународне сцене. У времену у којем је изазов организовати конференцију било ког формата, Wеbiz прави праву револуцију и свим гледаоцима пружа јединствено три-де студијско искуство светског калибра.
Технолошки стартапи су кључ будућег економског развоја Србије, наша шанса да ухватимо корак са најразвијенијим земљама света и зато се њиховом развоју мора приступити стратешки, неки су од главних закључака одржаних панела, који су обележили дводневну Wеbiz виртуелну конференцију.
Kонференцију су отворили Небојша Ђурђевић, генерални директор Иницијативе „Дигитална Србија“ и Стефан Kустер, представник истраживачке организације Startup Genome, са седиштем у Силицијумској долини, као и представници Радне групе која од недавно припрема прву националну Стратегију развоја стартап екосистема – Зоран Васиљев, CEO Centili grupe, Тања Kузман Senior Manager for Startups and Corporate Innovation компаније PwC Serbia и Јан Kоблер, Managing Partner, South Central Ventures.
Стефан Кустер је нагласио да има много простора за даље напредовање, поготово када је реч о изворима финансирања за стартапе у раној фази развоја и локалној повезаности оснивача са оснивачима, инвеститорима и експертима, те размени информација међу њима – где се котирамо испод светског просека.
„Успех сваког стартап екосистема ће зависити од броја стартапа, предузетника и компанија, али и од поверења које екосистем има да привуче инвестиције и задржи квалитетан кадар“, изјавио је Зоран, док је Тања истакла да кључна ствар која недостаје нашем екосистему је повезаност, тј. комуникација између оснивача, експерата и свих других учесника.
Поред иновација и стартапа, на Webiz конференцији било је доста речи о женском предузетништву, већој укључености жена у хај-тек индустрију и едукативним платформама које могу допринети овом циљу.
„У 2020. години је само 2,3 одсто инвестираног новца уложено у стартапе које воде жене, иако је поврат инвестиције од оваквих стартапа двоструко већи у поређењу са онима које воде мушкарци“, овај податак изнела је Биљана Ждрале, ЦЕО стартапа BoostoWski. Ђиа Монтелатици, суоснивач и генерални директор инвестиционог фонда Studio X Ventures, сматра да ће се ова ситуација променити када више жена буде у положају доносиоца одлука, али и када жене буду довољно оснажене и када схвате да успех не мора доћи из првог пута. Јелена Братић, Services Lead Multy-Country компаније „Мајкрософт“, као велику шансу за преквалификацију жена средњих година види нове дигиталне вештине и ИТ техонологију, које је могуће савладати и путем курсева.
На тему иновација унутар компанија, говорили су Љубиша Егеља, Marketing Director, ОТП банке Србија, Маја Перовић, CMO стартап компаније IPification, Александар Глигоријевић, Marketing Director компаније TeleGroup и Оља Милановић, Account Manager у Wебизу.
„Одлучно окретање ка иновацијама ће најбрже поједноставити производе и услуге и омогућити боље искуство корисницима. Kомпаније треба да успоставе систем и да стимулишу запослене да активно износе идеје за унапређења, а додатно и да искористе потенцијал стартап екосистема“, изјавио је Љубиша.
На конференцији се говорило и на тему како мали бизниси могу да на прави начин искористе инфлуенсер маркетинг, а у циљу изградње успешног бренда. Практичне савете дали су маркетинг експерти, водећи инфлуенсери и креатори аутентичног садржаја на дигиталним платформама: Бранислава Антовић, Founder & Editor-in-Chief, Brana's Divine World, Александра Безмаревић, Social Media Expert агенције Dream Marker, Никола Станишић, Founder & CEo бренда „Шумска тајна" и Ненад Милић, Executive Director, IAB Serbia.
Webiz тим већ планира наредни догађај који ће бити уживо организован у виду Фестивала, а који ће испратити све најактуелније теме из света бизниса, ИТ-а и иновација. Сигурни смо да ће и овај догађај бити вредан пажње и да ће netWorking постати поново заштитни знак Webiza.
Пријавите се за Webiz newsletter како бисте били у току са свим Webiz новитетима.
Коментари