„Фолксваген“ у САД више не постоји
Већ 65 година "Фолксваген" је једно од најпопуларнијих и најпознатијих имена у америчком аутомобилизму, а чувена “буба“ привлачи генерације ентузијаста и помаже у продаји милиона аутомобила. Али сада, бар у Северној Америци, марке "Фолксваген" више нема, преноси Гардијан.
У нечему што се првобитно сматрало првоаприлском шалом немачки ауто-гигант је потврдио своју метаморфозу у „Волтсваген“, у покушај да одрази своје улагање у растуће тржиште електричних возила.
„Знамо, 66 је необичан узраст да промените име, али смо увек били млади у срцу. Представљамо вам Волтсваген. Сличан Фолксвагену, али са освеженим фокусом на електричну вожњу. Почињемо са нашим потпуно новим, потпуно електричним теренцем ID.4 - расположивим већ данас", саопштили су из немачке компаније.
У саопштењу објављеном на америчком сајту компаније тај потез, који ступа на снагу 21. маја, поздрављен је као „јавна декларација будућег улагања компаније у е-мобилност“.
Модел ИД4, који се дефинише као „прво спортско теренско возило великог домета, потпуно електрично, без директне емисије“, креће у продају овог месеца у САД.
„Можда мењамо свој К за Т, али оно што не мењамо је посвећеност ове марке стварању најбољих возила у класи за возаче и људе свуда“, рекао је Скот Кеог, председник и извршни директор новог „Волтсвагена“ САД, која под својим старим именом послује од 1955.
Према његовим речима, од почетка преласка на „електричну будућност рекли смо да ћемо градити електрична возила за милионе, а не само за милионере".
„Ова промена имена означава миг у нашу прошлост као аутомобил народа и наше чврсто уверење да је наша будућност у томе да будемо електрични аутомобил народа“, казао је Кеог.
Међутим, поступање са увођењем промене имена изгледало је нешто мање глатко од изјаве извршног директора.
У понедељак је „Фолксваген“ на брзину повукао саопштење за штампу погрешно постављено на веб страницу компаније датирану на 29. април, али не пре него што га је приметила америчка ТВ мрежа Си-Ен-Би-Си, која је објавила причу.
Други су се питали да ли је то првоаприлска шала компаније.
Првоаприлска шала која је постала збиља
Међутим, ауто-гигант је био приморан да призна да је прича истинита. На брзину је саставиљено ново саопштење која се у уторак појавила на њеној веб страници.
Речено је да ће име „Волтсваген“ одмах почети да се појављује у брендирању компаније, као и да ће се амблем с тим именом појављивати на свим електричним возилима, док ће палета аутомобила са бензинским мотором имати само ВВ ознаку.
Након великог скандала 2015. године „Волксваген“ жели да покаже посвећеност зеленој енергији. Тврди да је први велики произвођач аутомобила који подржава циљеве Париског климатског споразума, са циљем смањења емисије угљеника за 30 одсто до 2025. године, и нето неутралности угљеника до 2050. године.
Компанија се обавезала да ће до 2025. године продати милион електричних возила широм света и до 2029. године лансирати више од 70 електричних модела у свих 12 брендова групе, укључујући „Ауди“, „Сеат“, „Шкоду“, „Бентли“ и „Порше“.
Међутим, електрична возила и даље се тешко продају у САД, тржишту „гладном бензина“, упркос томе што је то дом пионир индустрије „Тесла“. У тој земљи је у прошлој години продато свега 328.000 возила на електрични погон, што је мали део од 3,24 милиона проданих широм света.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар