Бесплатни „Авастов“ антивирус није тако бесплатан као што се представља

Осетљиве податке о инернет претраживању корисника „Аваст“ је преко своје ћерке компаније „Џампшот“ препакивао и продавао, показала је истраживање независних стручњака.

Произвођач бесплатног антивирусног софтвера „Аваст“, који има милионе корисника широм света, преко своје независне компаније „Џампшот“ продавао је прикупљене податке о претраживању интернета својих корисника.

Овај програм пажљиво бележи корисничке кликове и кретање глобалном мрежом и прикупља податке о унесеним појмовима за претрагу на Гуглу, Јутјубу и многим другим сличним сајтовима, показало је заједничко истраживање специјализованих часописа за рачунарство, Мадерборда и ПЦ Мага.

Овако прикупљени подаци се затим на посебан начин пакују и продају клијентима међу којима су и „Гугл“, "Yelp", „Мајкрософт“, „Пепси“, „Сефора“, „Хоум депот“ и многе друге.

Фирма преко које се ова трансакција обавља, „Џампшот“, коју је основао „Аваст“, на свом порталу описује своју делатност као „испоручивање података о корисничким активностима скривеним иза најстроже чуваних интернетских капија“, наводи Си-нет.

Као реакцију на ово истраживање, представници „Аваста“ су се обратили јавности писаном изјавом у којој се између осталог каже како „Џампшот“ не прикупља личне податке корисника, укључујући имена, имејл адресе или контакт податке и да корисници имају на располагању опцију да не деле своје податке са компанијом „Џампшот“.

„Од почетка јуна 2019. године започели смо са увођењем врло експлицитног механизма који се односи на пристанак на дељење података за све кориснике који по први пут преузимају 'Аваст' антивирусни програм. Такође, увели смо обавештења и за постојеће кориснике с опцијама, помоћу којих могу да дају пристанак или ускрате пристанак на дељење историје претрага“, објашњавају из „Аваста“, додајући да компанија разуме и преузима одговорност како би „уравнотежила корисничку приватност с нужношћу употребе ових података да би се софтвер даље развијао“.

Међутим, истраживање магазина Мадерборд и ПЦ Мага показало је да „Аваст“ преко искачућих прозора кориснику даје избор прихватити или не прихватити прикупљање његових података претраге. Али, корисник, у ствари, нигде није обавештен о томе да би његови подаци могли доћи у посед неке треће стране, а још мање да би исти могли бити продавани.

„Авастова“ политика приватности прописује да се уз пристанак корисника његови подаци користе „за потребе прикупљања анонимног пакета података који се испоручује фирми 'Џампшот' у сврху креирања тренд аналитике за производе и услуге“.

Број коментара 7

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 15. септембар 2024.
11° C

Коментари

Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Sažeto od Amazon produkcije
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Odlicna serija
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи