Предности (и мане) употребе навигације уместо помоћи пролазника

Измене у саобраћају толико су честе да су уређаји за навигацију постали драгоцени и у градској вожњи. Колико технологија може да замени уобичајену комуникацију „збуњени возач – случајни пролазник“?

Мапе, проучавање пута, консултације, а ако ипак залутамо, помоћ пролазника – боље питати него скитати. Тако смо се сналазили до појаве уређаја за навигацију. Сада их користимо не само за путовања у крајеве које не познајемо већ и за вожњу по граду.

„Раније сам морао да се припремим за пут, да погледам кроз која места треба да прођем уколико идем у други град или кроз које улице треба да прођем ако је нека дестинација овако у Београду. Сад ми је много лакше јер иако одем негде у инистранство једноставно укуцам где сам кренуо и лако се снађем“, каже један Београђанин.

Мушки и женски глас на навигацији. Ови пријатељи у невољи понекад имају и име. Пратимо шта нам говоре Невена или на пример Тома, али њихових 30 метара не поклапа се са нашим.

Неки сматрају да и гледање у екран, уместо на пут, смета у вожњи, исто као и разговор.

Да не бисмо сувише закомпликовали причу, знамо да раде уз помоћ сателита, координата, предајника и пријемника. Све то повезује програм са уцртаним мапама. Што је софтвер напреднији, више је података. 

Видимо кућне бројеве, саобраћајне знаке, семафоре, једносмерне улице, сужавање пута, добијамо звучна обавештења о прекорачењу брзине.

Подаци прикупљени од званичних институција, али и корисника

„До данашњих информационих система који обједињавају и податке о томе колика су загушења на улицама, колико је времена предвиђено, потребно да се прође од тачке А до тачке Б, да ли је дошло о неке несреће па је рецимо стопиран саобраћај, да ли је нека улица затворена“, објашњава др Петар Бојовић са Рачунарског факултета.

Произвођачи ових програма податке прикупљају од званичних институција и корисника.

„Користе мобилне уређаје који користе на пример Андроид платформу да аплоудују информације о томе којом тренутно брзином пролазе кроз одређену улицу. То нису тренутне информације и то нису информације које важе баш сада и за моменат када ћемо ми туда проћи, већ како је важило пет, 10 до 15 минута раније“, истакао је професор Бојовић.

Једно истраживање показало је да навигацију више користе жене, јер се теже оријентишу.

Не треба заборавити да је навигација ипак само помоћник, а да је на возачима да у сваком моменту прате услове на путу и поштују прописе. 

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 15. септембар 2024.
11° C

Коментари

Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Sažeto od Amazon produkcije
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Odlicna serija
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи