Шведска уводи ауто-путеве са шином за пуњење електровозила

Шведска има план да уведе путеве који ће да пуне електрична возила док се крећу. Тај пројекат је реализован у виду експерименталног пута "eRoad–Arlanda". Ако се овај пут покаже ефикасним, пројекат ће се проширити на целу Шведску. Овај пут пуни возила у покрету – електричне аутомобиле, камионе, аутобусе. Пут се налази у близини Стокхолма, тачније повезује аеродром Арланда са логистиком у самом граду и то у дужини од готово два километра.

Рачуница шведских инжењера је веома једноставна – камиони скоро 80 одсто вожње остваре возећи по ауто-путевима и то обично у колонама. Новим путевима са шинама у средњој траци штеди се на енергији, нема загађења, а транспорт је до 10 пута јефтинији.

Употребом покретне „руке“, која се налази на дну шасије, возило се повезује са шином која проводи струју, а која је инсталирана у коловоз. Када се возила приближе стази, сензор из аутомобила или камиона открива електрифицирану шину, покретна рука се спушта испод возила и припаја на њу. 

Домет камиона који вози робу кад се откачи са шине, јесте 150 километра, што је довољно да се роба довезе до складишта и да се поново врати на ауто-пут.

„До 2030. године смањићемо број возила на фосилна горива за 70 одсто од тренутног, а овај пут је само један од неколико пројеката које је започела управа за саобраћај с намером да се развијају и тестирају технологије“, објаснио је Ибрахим Бајлајн, министар за политику енергије.

Безбедност на највишем нивоу 

Пруга је потпуно безбедна за ходање по њој босим ногама, дакле и за људе и за животиње, јер струје на површини нема.

„Све мора бити у складу са највишим стандардима безбедности и повезано са аутономном вожњом. Брзина овога пројекта зависи од брзине којом будемо могли да обезебедимо средства за субвенцију оних који желе да купе овакве камионе“, истакао је Бајлајн.

Јужна Кореја и Кина такође улажу у развој соларних, електромагнетских путева на којима се пуњење аутомобила и камиона ради бежично, како би смањиле емисије штетних гасова.

Међутим, овај шведски пут је први такве врсте у свету, а предности пројекта су што би, уколико се инсталира у целој земљи, омогућавао да електрични аутомобили имају мање батерије, што би било јефтиније за њихову производњу и решило многе еколошке проблеме око њиховог уништавања после употребе.

Број коментара 17

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

понедељак, 23. децембар 2024.
5° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње