Шведска уводи ауто-путеве са шином за пуњење електровозила
Шведска има план да уведе путеве који ће да пуне електрична возила док се крећу. Тај пројекат је реализован у виду експерименталног пута "eRoad–Arlanda". Ако се овај пут покаже ефикасним, пројекат ће се проширити на целу Шведску. Овај пут пуни возила у покрету – електричне аутомобиле, камионе, аутобусе. Пут се налази у близини Стокхолма, тачније повезује аеродром Арланда са логистиком у самом граду и то у дужини од готово два километра.
Рачуница шведских инжењера је веома једноставна – камиони скоро 80 одсто вожње остваре возећи по ауто-путевима и то обично у колонама. Новим путевима са шинама у средњој траци штеди се на енергији, нема загађења, а транспорт је до 10 пута јефтинији.
Употребом покретне „руке“, која се налази на дну шасије, возило се повезује са шином која проводи струју, а која је инсталирана у коловоз. Када се возила приближе стази, сензор из аутомобила или камиона открива електрифицирану шину, покретна рука се спушта испод возила и припаја на њу.
Домет камиона који вози робу кад се откачи са шине, јесте 150 километра, што је довољно да се роба довезе до складишта и да се поново врати на ауто-пут.
„До 2030. године смањићемо број возила на фосилна горива за 70 одсто од тренутног, а овај пут је само један од неколико пројеката које је започела управа за саобраћај с намером да се развијају и тестирају технологије“, објаснио је Ибрахим Бајлајн, министар за политику енергије.
Безбедност на највишем нивоу
Пруга је потпуно безбедна за ходање по њој босим ногама, дакле и за људе и за животиње, јер струје на површини нема.
„Све мора бити у складу са највишим стандардима безбедности и повезано са аутономном вожњом. Брзина овога пројекта зависи од брзине којом будемо могли да обезебедимо средства за субвенцију оних који желе да купе овакве камионе“, истакао је Бајлајн.
Јужна Кореја и Кина такође улажу у развој соларних, електромагнетских путева на којима се пуњење аутомобила и камиона ради бежично, како би смањиле емисије штетних гасова.
Међутим, овај шведски пут је први такве врсте у свету, а предности пројекта су што би, уколико се инсталира у целој земљи, омогућавао да електрични аутомобили имају мање батерије, што би било јефтиније за њихову производњу и решило многе еколошке проблеме око њиховог уништавања после употребе.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 17
Пошаљи коментар