Колико ћемо чекати на еколошки прихватљиве летове
После аутомобила као загађивача ваздуха, и авио-индустрија очекује да ће се поједине летелице покретати и на струју. Авионски промет производи 2,5 одсто годишње глобалне емисије угљен-диоксида и један је од највећих загађивача у свету. Зато је „Ербас“ представио своје планове за наредне деценије.
Европски ваздухопловни концерн „Ербас“ жели да изгради први авион с ниском емисијом угљеника који би требало да буде пуштен у промет до 2035. године.
Извршни директор компаније Гијом Фори у Хамбургу је рекао да би авион могао да буде хибридни, што значи да би комбиновао класично гориво и струју, или би као гориво могао да користи водоник или неко климатски неутрално гориво.
„Две ствари су јако битне, а то је аеродинамика и коришћење енергије из обновљивих извора. Да је и ово могуће показао је први соларни авион који је само на Сунчеву енергију обишао свет. Али експерименти служе да би се касније увели у производњу“, напомиње Фабрицио Бергер из компаније „Ербас“.
Развој потребне технологије је још у повоју и у питању је врло сложен процес који ће трајати годинама или чак деценијама, кажу у „Ербасу“.
„Као што видите, авион својим обликом све више подсећа на птицу него на цигару коју неко гура. Морамо искористити све погодности аеродинамике“, додаје Бергер.
У „Ербасу“ истичу да су свесни своје одговорности и успели су да знатно смање потрошњу горива по путнику захваљујући лакшим авионима са снажнијим моторима, а еколошки прихватљиви летови приоритет су те компаније.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 7
Пошаљи коментар