„Плави коридор“ тестира вожњу на природни гас

Све више земаља забрањује дизел горива. Зато се поред електричних аутомобила у будућности рачуна и на коришћење природног гаса као погонског горива. Међународна манифестација „Плави коридор“ која тестира вожњу на природни гас потврђује његову и еколошку и економску исплативост како за путничка тако и теретна возила. Зашто се не користи више?

Вожња на метан, односно природни компримовани гас у Европи је у повоју. Код нас то гориво сипа тек 1.000 возила укључујући и теретњаке. Точионице су ретке, има их само 20. Чак и НИС који је произвођач има пунионице само на три пумпе. Због цене која је прихватљива, јер се не плаћа акциза, најављу отварање нових.

„Економски вожња на метан је знатно исплативија од традициналних нафних деривата. Килограм метана је 93 динара, а дизела 160 динара. За исти износ новца може да се пређе дупло већа релација него на дизел горио“, истакао је Павел Кандалинцев, директор Дирекције за малопродају у НИС-у.

Европска унија последњих година подстиче веће коришћење и природног течног гаса – ЛНГ-а. Сада има 120 пунилишта широм Уније, а граде се и нови терминали.

„У поређењу са дизел горивом, аутомобили на природни течни гас избацују 95 одсто мање штетних честица, а буку смањују за чак 75 процената“, објаснио је Детлеф Веслинг, директор за техничку сарадњу у немачком „Униперу“.

Веће количине природног гаса у Европу ће допремати два нова гасовода „Северни ток 2“ и „Турски ток“. Зато и овогодишњи интернационални рели „Плави караван“ који тестира вожњу на природни гас вози на релацији која симболично повезује те гасоводе.

„Плави гас је већ испробан и показао се као алтернативно еколошко погоско гориво. Али његово коришћење треба подићи на виши ниво и у гасној и у аутомобилској индустрији“, каже Андре Шуман из „Унипера“.

А за то неопходно је убрзати градњу пунилишта и складишта и не само развијати, већ и појефтинити опрему која се уграђује у возила.

Број коментара 4

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 18. септембар 2024.
12° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи