Сајам туризма у Берлину креира токове, а Србија има управо оно што је у моди
Март је месец када се туристички радници из целог света окупљају у Берлину, на највећем светском сајму туризма. Србија редовно учествује на том сајму, а ове године, директорка националне туристичке организације, Марија Лабовић, из Берлина се вратила са претижном наградом „Славећи њу“, која се додељује женама које доприносе промоцији туризма.
Сајам у Берлину најважнији је догађај за читав туристички свет. Ту се креирају туристички токови за текућу годину, али и некоилико наредних. И на нашу срећу, у моди је баш оно што Србија нуди.
„Све више се туристи окрећу природи, траже дестинације које нису пребукиране, траже дестинације које пружају тај добар однос боравка у природи, али и садржаја које могу упражњавати док су на одмору, тако да свакако су врло атрактивне све дестинације које имају природу са стазама за пешачење, за бициклизам и неку културно-историјску знаменитост јер та врста садржаја је туристима увек јако важна и да конзумирају нешто од локалних специјалитета гастрономских“, наводи Марија Лабовић, директорка Туристичке организације Србије.
Шта све Србија може да понуди страним туристима
Београд се представио као домаћин Експо манифестације и обавестио пословне партнере да је Центар „Сава“ реконструисан и спреман за конгресне госте.
„И наравно ту је она класична понуда за Београд. Људи воле да дођу у Београд, да осете његов вајб, да осете његову непоновљиву атмосферу. Воле нашу кухињу, воле нашу богату културно-историјску понуду, воле Београђане који воле туристе. Тако да као и сваке године интересовање за Београд је велико“, наглашава Ирена Алексић из ТО Београда.
Нови Сад је познат берлинској публици, као престоница културе пре две године, али у Српској Атини знају да се од старе славе не живи, па су пажљиво припремили наступ у Белину.
„Са нагласком на Фрушку гору, на вина, на агенцијским програмима јер овде има доста власника агенција који су посетиоци сајма. Тако да трудимо се да се најбоље представимо јер је овај сајам добра прилика за то“, каже Милош Дуњић, представник ТО Нови Сад.
Европа подстиче и финансијски помаже међудржавну сарадњу на свим нивоима.
„Представили смо се у оквиру једног пројекта прекограничне сарадње Србије и Босне и Херцеговине под називом Опен ер, па су нам тако партнери из Тузланске развојне агенције и њихова Туристичка организације овде присутни и заједнички наступамо на овом сајму“, напомиње Немања Нешић, директор Туристичке регије Западна Србија.
Сопоћани, Ђурђеви ступови и Петрова црква улазница су за светски туризам, кажу у Туристичкој организацији Новог Пазара.
„Мултиетничност коју имамо је такође јединствена. Споменици исламске културе, дивне бање, новопазарска и рајићевићка које су у експанзији, планина Голија, планина Рогозна. Такође гастрономија непоновљива. То су све ресурси с којима наступамо и могу вам рећи да су резултати већ данас првог дана јако добри“, истиче Дејан Белојица, директор ТО Нови Пазар.
Шта су понудиле туристичке агенције из Србије
У Берлину је много посла и за домаће туристичке агенције које креирају аранжмане за стране туристе.
„Људи који долазе из далеких дестинација, ван европског тржишта доста траже наше планине, језера, тај неки боравак у природи и то је све популарније. Нама је баш задовољство да им покажемо нашу земљу“, каже Милош Јанковић из агенције „Балкан роудс“.
„Желели бисмо да развијемо тај део горњег Подунавља, све до доњег, до Кладова, Неготина, Зајечара где стварно имамо велики број како хотелских капацитета, тако и винарија, сеоских домаћинстава. И оно што је тренд генерално на западу јесте одрживи туризам, развој локалних заједница и пласирање локалних производа“, напомиње Љубиша Нешовановић из агенције „Робинсон“.
Најважнији партнер националног туризма је национални авио-превозник. „Ер Србија“ има најгушћи саобраћај са Немачком у којој је наша дијаспора најбројнија.
„Други разлог је што је држава Немачка број један инвеститор у нашој земљи, а наша компанија стреми ка томе да прати бизнис кретања наше земље, те је зато чак седам градова Немачке повезано са нашом престоницом“, наглашава Маја Радивојевић из „Ер Србије“.
Одрживи туризам, кампинг и програми за младе
Одрживи туризам и заштита животне средине, годинама су главне теме туристичких сајмова. На еколошку освешћеност поносна је земља партнер сајма.
„Оман је прва земља у свету која је заштити животне средине дала приоритет. На основу стратегије одрживог развоја коју смо усвојили, наша је мисија да до 2030. имамо нулту емисију угљен диоксида“, каже Сихам Ахмед ел Харти, представник Омана.
Најнепосреднији контакт са природом имају кампери. Чак четвртину туристичког прихода у земљама Европске уније доноси кампинг туризам.
„Савремени туристи траже неко ново искуство. Не желе више само луксузне хотеле са пет звездица. Желе да се споје са природом. То је нарочито постало актуелно после пандемије ковида“, објашњава Луси Делфос представница Француске.
Португалија лагано достиже туристичку славу свог јединог суседа – Шпаније.
„Поред сунца и плажа, имамо веома развијен наутички туризам. Познати смо и као домаћин великих међународних скупова, чиме продужавамо сезону на целу годину“, каже Андре Гомез из Португалије.
Млади су за туристичке раднике највећи изазов, па је њима у Берлину посвећена читава хала.
„Младима је на путовањима најважнији лични доживљај а не нешто што им је упаковано и наметнуто. Интересује их културно наслеђе земље коју обилазе и радо одлазе у иностранство на школовање“, напомиње Ники Данкен, представница Холандије.
На сајму у Берлину, директорки Туристичке организације Србије указана је велика част. Једна је од три добитнице награде „Славећи њу". У образложењу се каже да се признање додељује женама у туризму које имају визију и мисију, које својим радом доприносе промоцији туризма као покретача мира и разумевања у свету.
Коментари