Читај ми!

Ботичелијева Венера као инфлуенсерка – нова туристичка кампања изазвала буру у Италији

Тек што се појавила, нова кампања познатог италијанског студија „Армандо Теста“ по налогу италијанског Министарства туризма изазвала је жучне полемике међу Италијанима. Кампања „Open to meraviglia” коштала је девет милиона евра.

Ботичелијева Венера као инфлуенсерка – нова туристичка кампања изазвала буру у Италији Ботичелијева Венера као инфлуенсерка – нова туристичка кампања изазвала буру у Италији

Већини се не допада како се Ботичелијева Венера као инфлуесерка слика по познатим италијанским градовима.

Сматрају да је банална и да је заснована на општим местима.

У кампањи која је коштала девет милиона евра углавном су коришћене фотографије и видео-снимци из онлајн архива који се могу купити за неколико стотина евра.

Венера као инфлуенсерка узеће за руку посетиоце из света и повешће их у обилазак и откривање наше земље: то је гостопримство 3.0 Ботичелијеве Венере која позајмљује своје лице како би представила наше лепоте, наше велике, познате градове као и најскривеније кутке Италије", стоји на званичној веб-страници Енита, Националне агенције за туризам.

Критике

За кампању су изабрана четири симбола: Венеција, Рим, Полињано на мору и Језеро Комо, а Венера, у улози инфлуенсерке која је смршала у односу на њене облине из 15. века, само је један од повода за полемику.

Италијани не разумеју зашто једе напуљску пицу на тераси језера Комо, уз грожђе из Пијемонта и лимун, највероватније из Сорента.

Зашто мора да слика селфије на Тргу Светог Марка у Венецији и зашто је обучена као модерне инфлуенсерке, а не како доликује Ботичелијевој Венери.

Италијани такође критикују слоган: „Open to meraviglia” који комбинује енглески и италијански у један непостојећи језик, као и чињеницу да није на време купљен домен под називом opentomeraviglia као ни профили на друштвеним мрежама.

Кампања делом снимљена у Словенији

Кампања за коју је потрошено девет милиона евра, делом без икаквог разлога, с обзиром на лепоте Италије, снимљена је у Словенији што је јавности открио редитељ Масимилијано Милић из компаније „Terroir Films“ који је то написао на свом профилу на Фејсбуку.

„Како италијанско Министарство туризма промовише Made in Italy? Видеом који је делом снимљен у винарском подруму ‘Vina Cotar’ које се налази на 20 минута од Трста. Видео, заправо, и није снимљен наменски за ову кампању већ је узет из архиве базе фото и видео материјала Artgrid за 600 долара.“

Анђело Бонели и Елеонора Еви из странке Зелена Европа и Зелене и леве алијансе, изјавили су да је кампања коју води Данијела Сантанке, не само оличење лошег укуса већ и лошег квалитета и ужасног дизајна.

Наиме, у странкама зелених подвлаче да је новац Италијана, који ће свету бити представљени на стереотипан начин, утрошен на заиста лош начин.

Они такође подвлаче да је видео снимљен у Словенији, да је Венера инфлуенсерка просто у Фотошопу „залепљена" на слике узете са онлајн платформи за неколико стотина евра.

Анђело Бонели и Елеонора Еви се даље питају да ли је могуће да је за представљање земље изабрана кампања тако ниског квалитета као да ју је урадио стажиста, а не једна врло позната и реноминарана агенција и додају: Уместо ‘open to meravglia’ требало би да се зове ‘Open to spreco dei soldi dei cittadini’ [Отворени за расипање новца грађана].  

Одговор министарке туризма

Министарка туризма Данијела Сантанке покушава да се одбрани од критика изјавама типа: „Видела сам мимове на интернету и слатко сам се смејала. Изабрала сам Ботичелијеву Венеру јер је икона која је позната у целом свету и симбол наше земље. Циљ ове кампање јесте да се приближимо младима тако да смо искористили алате и језик који им је близак.“

„Кампања кошта девет милиона евра јер у то улазе сви трошкови, рекламе на великим међународним аеродромима, станицама, градовима од Америке до Индије. Заиста не разумем ове критике”, казала је министарка.

Она додаје да је пица позната у целом свету, "део је медитеранске дијете и наше кухиње коју воле у целом свету".

Пицу имитирају и копирају свуда, рекла је она.

"Ми поседујемо трећи бренд на свету: Италија. Увек говорим да ко долази из иностранства не познаје нашу земљу, њену специфичност, сви знају само за ‘Италију’. Напокон се туризам враћа на ниво из 2019. године и мислим да ће ова година бити још успешнија. Видећемо на крају године, можда и баш захваљујући овој кампањи”, закључује италијанска министарка туризма Данијела Сантанке.

понедељак, 25. новембар 2024.
13° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње