Можда су ванземаљци исувише напредни да би нас приметили

С обзиром на старост и величину Млечног пута, требало би да свуда постоје интелигентне цивилизације. Нова студија сугерише да би ванземаљске цивилизације могле бити превише напредне па их не можемо ни открити. Питање је зашто они не потраже нас?

Када бисмо били под присмотром ванземаљаца, вероватно би могли да уоче одсјај Сунчеве светлости који се рефлектује од соларних панела. С том претпоставком су кренули истраживачи који су симулирали егзопланету налик Земљи са различитим нивоима покривености соларним панелима, а затим су проверили да ли напредни телескоп може да открије панеле са удаљености од 30 светлосних година.

Испоставило се да би их телескоп могао уочити – али из неколико покушаја. Око 23 процента наше планете морало би да буде покривено соларним панелима да би ова метода помогла ванземаљцима да нас уоче.

Осим тога, телескопу би биле потребне стотине сати да идентификује такав сигнал, пишу научници.

Шта је потребно да нас примети друга интелигентна цивилизација

То значи да би проналажење веома напредних цивилизација могло бити једнако тешко као и проналажење оних које нису довољно технолошки напредне.

Нова студија је изабрала соларне панеле као врсту сигнала, јер су претходна истраживања показала да би требало да снажно рефлектују ултраљубичасто светло – више од других таласних дужина. Не само да би то научницима дало јасан пут за даље тражење, већ је соларна енергија логичан избор за генерисање енергије захваљујући томе колико су силицијум и светлост звезда уобичајени у космосу.

Научници су најпре израчунали колико би површине Земље било потребно да соларни панели генеришу довољно енергије да задовоље наше потребе, на основу података из 2022. Ово би захтевало тек 2,4 одсто покривености земљишта, чак и ако је соларна енергија наш једини извор енергије.

Имати десет милијарди људи на планети – број за који Уједињене нације сугеришу као врхунац бројности светске популације, повећао би проценат покривености панелима на три одсто. За 30 милијарди људи, са високим животним стандардом, требало би мање од девет одсто, сматрају истраживачи.

„Једноставно, нема потребе да 23 одсто површине Земље дате соларним панелима. Али, потребно нам је толико покривености да бисмо били уочени, тако да је мало вероватно да ћемо на овај начин пронаћи ванземаљце“, закључује тим.

Имамо ли доказ да постоје и "други"

Млечни пут је толико огроман и стар да би статистички требало да постоји велики број развијених цивилизација које су колонизовале сопствене или суседне системе око звезда, и бар неколико које су се рашириле широм галаксије.

Уобичајена објашњења за наше непознавање тих светова укључују то да је Земља у „мирном делу града“, или да нисмо тражили довољно добро или са одговарајућом технологијом.

Можда нас ванземаљске интелигентне цивилизације намерно игноришу. Или, можда смо заиста сами.

Немају разлога „да се шире“

Нова студија међутим, дала је још једну могућност.

„Наша сазнања воде нас ка закључку да се цивилизације можда неће осећати принуђеним да се шире по целој галаксији јер могу постићи одржив ниво становништва и потрошње енергије у свом дворишту, чак и ако изаберу веома висок животни стандард“, каже Рави Копарапу, водећи аутор студије и научник у Насином центру за свемирске летове Годард.

„Сигурно би друштво које може да постави огромне структуре у свемиру могло да приступи и нуклеарној фузији или неким другим ефикасним методама за производњу енергије“, каже геохемичар Винсент Кофман из Насиног Годард свемирског центра.

„Могу се ширити унутар сопственог звезданог система, или чак у оближњим звезданим системима, али цивилизације које се простиру кроз целу галаксију можда не постоје“, додао је Копарапу.

Зато идеја о изградњи џиновске лопте од соларних панела, како бисмо привукли пажњу на себе – звучи вероватно претерано. Студија је објављена у часопису The Astrophysical Journal.

недеља, 18. август 2024.