Откривена „зомби“ планета која не би требало да постоји

Научници су открили нову планету која не би требало да постоји, али је неким чудом преживела веома насилну смрт своје звезде.

Многе планете, укључујући и нашу, очекује сигурна пропаст када њихова звезда почне да се приближава свом крају и прогута их. Када Сунце почне да умире почеће да се шири, заузимајући сто пута већу запремину од садашње и прогутаће Земљу.

Нова студија је, међутим, утврдила да у неким случајевима планета може да преживи овакву деструкцију. Новооткривена планета Хала, величине Јупитера, успела је да преживи смрт своје звезде Баекду.

Астрономи су открили планету у поновном детаљном посматрању звезде Баекду која се проширила и постала црвени џин.

Када се повећала сасвим сигурно је прогутала Халу, а сада се вратила у своју првобитну величину као последњу фазу свог постојања.

Упркос овом драматичном и насилном догађају, Хала је преживела и астрономи су успели да је спазе телескопима са Хаваја.

„Гутање планета носи катастрофалне последице за планету или звезду или за обоје. Чињеница да је Хала успела да преживи близину џиновске звезде која би, иначе, требало да је уништи показује да је планета изузетно издржљива“, каже Марк Хон, предводник студије.

Истраживање је објављено у часопису Нејчер (Nature).

Хала је откривена 2015. године помоћу посебног метода посматрања звезде у једном систему и благих осцилација у њеној путањи које узрокују планете које круже око њих.

субота, 15. јун 2024.

Nena
Мамурлук – како преживети дан после
Cigarete
Шта ми се догађа с организмом кад престанем да пушим?
Decija evrovizija