Дванаест карактеристика због којих су веома осетљиве особе у предности на послу

Истраживања показују да руководиоци редовно оцењују људе са високом осетљивошћу као своје најбоље запослене. Ове особе теже да сагледају шири контекст, подстичу позитивну радну атмосферу и показују интегритет у пословању. Често имају изражену потребу да се усавршавају и стално напредују у раду.

Управљање каријером може бити изазовно када је особа хиперсензитивна. Уобичајене ситуације на радном месту које су умерено стресне за друге – попут држања говора на састанцима или добијања повратних информација – ове људе могу да превише стимулишу.

То је зато што веома осетљиве особе интензивније и детаљније обрађују информације. За њих није неуобичајено да претерано размишљају о одлукама, да пребацују себи што раде спорије од других или што нису једнако друштвене и отворене.

Међутим, истраживања доказују да их руководиоци редовно оцењују као своје најпоузданије сараднике. Како рад постаје све аутоматизованији, потреба за професионалцима са природном интуицијом и креативношћу – какве су хиперсензитивне особе – никада није била значајнија. Технологија никада неће моћи да замени способности таквих радника.

Дванаест квалитета које веома осетљиви људи доносе на посао

Да би постале свесне својих вредности на радном месту, веома осетљиве особе морају да прихвате да су њихове урођене особине ретке и тражене. Које то квалитете могу да понуде послодавцу?

1. Дипломати су када је најважније

Хиперсензитивне особе размишљају пажљиво и дуго пре него што проговоре, дакле, промишљеније бирају своје речи. То на радном месту значи да су способне да узму у обзир различита становишта и да тактично комуницирају, чак и када су под притиском.

2. Изванредно критички размишљају

Студије су показале да мозак осетљивих људи не само да прима више информација већ их и обрађује на сложенији начин. То им помаже да сагледају радне изазове из различитих углова.

3. Њихова самосвест је без премца

Висока самосвест несумњиво даје особи предност у каријери. На пример, људи који имају јаснију свест о себи остварују боље резултате у послу и у стању су да стил руковођења на прави начин прилагоде ситуацији.

4. Вешти су у уочавању могућности за иновацију

Ова вештина значи да веома осетљиве особе стално траже прилику да направе побољшања на радном месту и да понуде нове предлоге. Такође, уочавају недостатке пре него што постану проблеми, што компанији може уштедети драгоцено време и новац. У суштини, фокусирање на детаље помаже им да на оригиналне начине решавају проблеме.

5. Способни су да прикупе мноштво информација и да на прави начин управљају њима

Будући да савесно и пажљиво обрађују информације, веома осетљиве особе су идеалне за радна места која захтевају организованост, спремност на сарадњу, добро стратешко планирање и управљање информацијама.

6. Осећају потребе колектива и труде се да очувају тимски дух

Истраживања показују да осетљиве особе имају активнија неуронска огледала, што им помаже да саосећају и разумеју понашање других. Зато могу да осете расположење колега много пре него што га ови искажу. Ове вештине им помажу да осете емоционалне потребе људи на радном месту – као, на пример, кад је тим исцрпљен, или када је одређеном сараднику потребна већа подршка – или да предосете да је клијент (или шеф) незадовољан.

7. Имају изражену интуицију

Способни су повежу информације из више извора и препознају обрасце, што може бити тајно оружје у доношењу одлука. У поређењу са другим људима, њихова интуиција је развијенија јер стално додају нове информације у своју банку знања о свету и о себи. А према анкети спроведеној међу највишим руководиоцима, већина вођа се током кризе води осећањима и искуством.

8. Импресионирају својом темељношћу

Веома осетљиве особе су те које долазе на презентацију са опсежним подацима, или оне које уложе додатно време припремајући се да задиве важног клијента. Шта год да је у питању, њихова упорност и посвећеност одушевљавају друге и одишу професионалношћу. Својим постигнућима постављају стандарде и служе другима као узор. 

9. Способни су да сагледају шири контекст

Хиперсензитивни радник се не бави свакодневним стварима, већ контекстом који стоји иза стратегија и акција које његов тим предузима. Усмеравајући сараднике на виши циљ, помаже им да остану прибрани и усредсређени, посебно у неизвесним околностима. Као вођа, веома осетљива особа зна како да другима помогне да пронађу смисао и испуњење у свом послу. То су врлине које би свако пожелео од доброг шефа.

10. Стварају позитивно радно окружење

Будући да су многи осетљиви људи искусили како је то бити аутсајдер, страствено се боре за инклузију на радном месту. Изражено разумевање и емпатија омогућују им да цене различите начине рада. Стога сарадницима пружају прилику да буду независни и обезбеђују им услове рада у којима могу да напредују.

11. Узор су интегритета

Изузетно цене поштење, што значи да испуњавају своја обећања и држе задату реч, и увек можете рачунати да ће завршити започето. Њихово мишљење је од пресудног значаја на радном месту, поготово када се заузимају за оне које неједнако или неправедно третирају.

12. Стално се усавршавају и уче 

Хиперсензитивни професионалци снажно су мотивисани да стичу нова знања и често се ван посла труде да се лично и професионално усавршавају. То је најбоља гаранција успешне каријере јер им осигурава стални напредак без обзира на услове у којима раде. 

Како веома осетљиве особе превише интензивно доживљавају емоције, можда ће им се понекад учинити да носе тежак терет. Истина је, међутим, да имају огромну количину неискоришћених ресурса које могу да поделе са својим колегама, клијентима, и уопште, у својој каријери. Препоручује им се да прихвате своју хиперсензитивност са свим предностима које она носи.

недеља, 20. октобар 2024.
11° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи