Видео-игре: Почело је „Тенисом за двојеˮ
Прве видео-игре прављене су помоћу ИБМ рачунара који су коришћени у војне сврхе: за разбијање лозинки и израчунавање путања испаљених ракета. Једна од најранијих игара, верује се и друга по реду икада направљена, јесте „Тенис за двојеˮ из 1958. године. Програмирање након „Тенисаˮ почиње све више да се развија и шири. Идеја о видео-играма постаје све популарнија.
Али није све остало тако бајно, 1982. излази једна игра која ће заувек променити лице играчке индустрије. То је „Атаријеваˮ видео-игра И-Ти ванземаљац, креирана по истоименом филму, често називана и „најгором игром икада направљеном". Та игра је изазвала колапс читаве западне играчке индустрије. Више од три милиона примерака је враћено, купци су били незадовољни, а критичари сурови у оценама.
То је омогућило фирми „Нинтендо" да се помоћу своје најновије играчке конзоле инфилтрира на Запад и постане водећи произвођач и дистрибутер. Године 1985. у Америци излази „Нинтендова" конзола НЕС а следеће године и Супер Марио ‒ једна од најпопуларнијих и најпродаванијих игара икада. Исте године излази и Легенда о Зелди, игра чији наставци и данас излазе.
Наредних година појављују се све популарнији и познатији наслови. Године 1989. излази „гејм бој" ‒ ручна играчка конзола, а са њом и „тетрис".
Током деведесетих година видео-игре прелазе из осмобитних на шеснаестобитне варијанте, графика постаје сјајнија и лепша. Програмирање постаје компликованије а играчке конзоле све напредније. Године 1993. излази оригинални Дум ‒ прва пуцачка игра, која је донела праву револуцију у свет видео-игара. Исте године излази и прва конзола „плејстејшн", као и неки од легендарних и најпознатијих наслова, а три-де графика се све више усавршава.
У исто време персонални рачунари постају познати као играчке конзоле. Године 1998. излази најпознатија и, како многи тврде, најбоља пуцачка игра Халф-лајф.
Игре новог миленијума
А сада напуштамо деведесете и идемо у нови миленијум. Двехиљадите доносе „плејстејшн 2" конзолу, игре постају све компликованије а ускоро се појављује и „икс-бокс" конзола за игре. И рачунари добијају своје ексклузивне игре као што су Дијабло 2, Деус екс и Симс.
У периоду од десетак година излазе неки најпознатији наслови као што су Халф-лајф 2, Хејло, Гитар хиро и остали. Видео-игре постају све захтевније, рачунари јачи, појављују се нове играчке конзоле као што су „Wii", „плејтејшн 3" и „икс-бокс 360"...
Како би доживљај био што реалнији и вернији, пуцачке игре су одувек прављене са фантастичном графиком и тродимензионалним окружењем (када је то технички постало могуће).
Од математике до видео-игре
Иза графике, полигона и три-де модела стоји математика са свим „својим наоружањем". Како су математичари напредовали, тако је и графика биле све боља и боља. Данас чак постоје и посебни драматурзи који пишу приче и сценарије за видео-игре.
Након што се смисли концепт, прелази се на математику. Енџин је, једноставно речено, мотор игре. Он покреће сваку игру и служи као оквир унутар кога је имплементирана игра, а у исто време и као њена суштина. Игре се обично распознају по моторима помоћу којих су састављене.
Халф-лајф 2 користи Сорс енџин, ГТА IV користи Еуфорија енџин, а Сома, једна од мање познатих игара, користи ХПЛ 3 енџин. Мотори видео-игара се углавном пишу у C++ или C# програмским језицима, али постоје и други, можда једноставнији језици за писање игара. Ту свакако спадају ХТМЛ, луа, пајтон, јава и други.
Да би се написала читава игра помоћу програмског језика, потребно је познавање углавном линеарне алгебре, матрица, тригонометрије и планиметрије. Програмирање је забаван, али и компликован посао, који се учи годинама.
Док програмери раде на основном коду игре, три-де дизајнери, аниматори, као и математичари са добрим познавањем три-де простора, раде на моделима који ће бити анимирани у игри.
Иза сваког модела и графике стоје геометрија, вектори и изометријске трансформације.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 1
Пошаљи коментар