Одрживи развој у трећем миленијуму

Управљање људским ресурсима резултат је убрзаних промена у свету. Људи, њихове могућности, развој и мотивација постају одлучујући фактори конкурентности и одрживог развоја, о чему се говорило на научном скупу у Привредној комори Београда.

У Привредној комори Београда одржан је Међународни научни скуп на тему „Циљеви одрживог развоја у 3. миленијумуˮ, намењен свим стручњацима у домену заштите животне средине: истраживачима, економистима, правницима, инжењерима, наставницима, метеоролозима, инспекторима и свима који имају одговоран однос према заштити животне средине.

Догађај организује научно-стручно друштво за заштиту животне средине „Екологика" у сарадњи са Привредном комором Београда.

Програм Научног скупа обухватио је многе тематске целине и целокупну проблематику одрживог развоја у многим областима науке и производним секторима у складу са Миленијумским циљевима развоја.

Документ представља детаљан план са којим су се сагласиле све земље света, као и водеће развојне и образовне институције. 

На Скупу се говорило о следећим тематским областима: парадигма одрживог развоја, стратегија и принципи одрживог развоја, активизација рада у оквиру Глобалног партнерства за одрживи развој, јачање улоге финансијских институција у заштити животне средине, обезбеђивање јефтиних, поузданих и савремених извора енергије за све, стварање одрживе инфраструктуре уз примену еколошких технологија.

У приказу Миленијумских циљева председница Научног одбора Конференције проф. др Лариса Јовановић и доц. др Зоран Чајка указали су на важност аспеката попут: искорењивања сиромаштва и глади, приступа основном образовању, једнакости полова, борбе против маларије и ХИВ-а... 

Проф. др Саша Виријевић Јовановић је представила концепт одрживог развоја из аспекта маркетинга и анализирала примере компанија које користе „зелени маркетинг" за развој конкурентности на тржишту. „Еколошка оријентација није трошак већ инвестиција која временом доводи до већих користи за компанију, потрошаче и окружење. Однос потрошача према зеленим производима разликује се у зависности од државе, нивоа образовања, занимања", истакла је том приликом.

Проф. др Горан Дашић из МБС-а указао је на значај примене интерног маркетинга за развој еколошке свести јер, како је рекао, „интерни маркетинг посматра запослене као интерне потрошаче".

После квалитета и цене, еколошка оријентација је трећи фактор који у Европској унији потрошаче опредељује у куповини.

Приредила Александра Стојановић

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 20. октобар 2024.
11° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи