Тајна успешне школе која не кошта ништа

Већина фактора који помажу да школе буду што успешније изискује велике трошкове – сугеришу наставници, технологија, уџбеници. Међутим, нова америчка студија указује на један фактор који не подразумева новац, а може да игра важну улогу у напредовању ученика, чак и у најсиромашнијим школама.

Истраживање је укључивало 96 државних школа у Охају, а тајни „састојак" за успех ученика истраживачи су назвали „социјалним капиталом." Он подразумева мрежу односа између школских званичника, наставника, родитеља и локалне заједнице, на којој се граде међусобно поверење и одређене норме које промовишу напредовање ученика.
Истраживачи су открили да су ученици разних школа са вишим нивоом „социјалног капитала" постизали боље резултате на државним тестовима из математике и читања. Резултати су потврдили ту тезу како у сиромашним градским школама тако и у богатим школама у предграђима.

У школама са високим социјалним капиталом, наставници су имали интензивне контакте са родитељима, висок ниво међусобног поверења са ученицима и озбиљно, уређено окружење за учење.

Роџер Годард, коаутор студије, сматра да резултати пружају добре вести: „Социјални капитал је на располагању свим школама, без обзира на богатство, и може да обезбеди стварну корист за постигнуће ученика." Годард такође наводи да школе у богатијим срединама имају донекле предност када је реч о овом фактору, али да је она занемарљива када су у питању резултати ученика. „Све врсте школа могу развити висок ниво социјалног капитала, који ће помоћи ученицима", закључио је он.

Свака школа је добила укупну оцену о социјалном капиталу на основу процена наставника. Наставници су замољени да оцене да ли у њиховој школи има честих контаката са родитељима, да ли наставници верују својим ученицима, и да ли учешће родитеља утиче на напредак у учењу. Истраживачи су потом испитали да ли су резултати социјалног капитала повезани са успехом ученика који су положили тестове из математике и читања, узимајући у обзир средине у којима се школе налазе, друштвено-економски статус породица, величину школа и проценат ученика који су положили тестове. Чак и после овог широког испитивања, на основу нивоа социјалног капитала било је могуће предвидети колико ће ученици бити успешни на државним тестовима.

„Ово говори да успех ученика није заснован само на материјалном богатству", рекао је Годард. „То је порука наде. Укључивање родитеља и чланова заједнице, као подршка ученику и његовом школског успеху - од изузетног је значаја", нагласио је он.

 Приредила Татјана Цвејић

Број коментара 3

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 27. септембар 2024.
28° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи