Школска математика

Способности за школску математику огледају се у брзини, дубини и трајности усвајања школских математичких знања. Те карактеристике се могу најбоље сагледати кроз решавање математичких задатака, а на тај начин се уочавају и ученици са израженим математичким способностима.

Брзина се огледа у броју урађених задатака за одређено време или у времену потребном за решавање истог задатка од стране различитих ученика.

Трајност може да се сагледа у одложеном проверавању раније стечених знања. Дубина се огледа у томе да ли ученик уме за сопствене примене да трансформише знања која је стекао у школи. Не морају све ове особине бити испољене у истој мери. Ако је само једна од карактеристика изражена у већој мери, може се говорити о постојању математичких способности ученика.

Већина великих математичара своју даровитост за математику испољила је у својим раним годинама. Међутим, у школским условима, та даровитост је због количине градива или неспособности наставника углавном пролазила непримећено. Али даровитост је као вода која се не може зауставити, на срећу, увек неко открије таленат и онда се то каналише на прави начин.
Потребна је организација рада и изналажење ефикаснијег облика рада са даровитим ученицима.

Уколико се таленат не испољи и не развија у оптималном узрасном периоду, може се десити да заувек буде изгубљен. Често се дешава а и експериментално је доказано да многи ученици који су сматрани неспособним за математику, успешно овладавају математичким градивом само ако се подвргну другачијем математичком третману. Дискусије, креативан час и размене мишљења помажу да се градиво презентује на најбољи начин и да ученици добију вољу и подстицај,
као и самопоуздање у раду.

Улога наставника

Велики је учинак наставника, који код ученика мора да развије интересовање за математику, као и страст за изналажење новог. Сваки задатак, урађен на нов начин, за ученике треба да представља мали проналазак. Велика је ствар и ако се ученицима омогући да изналазе и постављају нове проблеме, а све то ће развити жељу за бављењем науком. Поред редовне наставе, за развој математичких способности драгоцене су и слободне математичке активности у виду часова занимљиве математике, олимпијада, конкурса, математичких квизова...

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 27. септембар 2024.
23° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи