Вршњаци подстичу на учење више него професори

Ново истраживање Државног универзитета Мичиген показује да студенти постижу много боље академске резултате када су под утицајем својих вршњака, док подстицај који стиже од професора има за њих знатно мањи значај.

 Вршњаци подстичу на учење више него професори Вршњаци подстичу на учење више него професори
Студенти су за потребе истраживања подељени у три групе. Првој групи су се обратили млади професори, година блиских њиховим (у ствари глумци), изложивши им зашто је учење важно. Друга група је слушала о истој теми, али од правих универзитетских професора. За трећу групу није организовано предавање. Студенти прве групе написали су много боље есеје и добили знатно више завршне оцене од оних који су слушали излагање старијих професора.

„Резултати указују на то да су прави предавачи били добри у изношењу сувих чињеница, док су вршњаци реаговали на младе професоре, идентификујући се са њима", рекао је коаутор студије Кери Росет, професор педагошке психологије. „Другим речима, као студент могу да се идентификујем са својим вршњацима и замислим себе како користим одговарајући универзитетски материјал на исти начин на који су они то радили. У томе је смисао и осећај сврхе који превазилази учење напамет. Када чујем причу свог вршњака, то ме мотивише да се запитам - ко желим да будем у будућности."

Када је реч о завршним оценама, студенти који су слушали предавање младих инструктора имали су у просеку 92 процента на тестовима, док су студенти друге групе остварили знатно нижи просек од 86 одсто. Занимљиво је то да су студенти који уопште нису добили образложење - постигли просечно 90 одсто на испиту, што је више од групе којој су се обратили професори.

Професор Росет на следећи начин тумачи чињеницу да су студенти, након предавања изложеног на формалан начин, постигли лошије резултате (у поређењу са колегама из друге две групе): „Резултати подржавају идеју да оно што професори обично раде ‒ контролишу оцене, говоре студентима шта да раде и слично ‒ јесте контрапродуктивно, потире њихове напоре да развију поштовање студената према часу и настави."

Студија сугерише да би за професоре било корисно да полазницима својих курсева омогуће да о значајним темама - попут наведене „зашто су учење и настава важни" - промишљају слушајући образложења и искуства својих вршњака. Тако прилагођене наставне активности свакако би највише значиле самим студентима.

 Приредила: Татјана Цвејић 

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 27. септембар 2024.
20° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи