Математичка даровитост ученика - један али вредан
Када говоримо о математичкој даровитости поставља се питање идентификације изразито даровитих ученика као и проналажење прикладних програма за рад са овом децом.
Термини као "математички даровити" или "високо способни за математику", обично се користе за ученике чије су математичке способности изнад просека, а то је између 2% или 3% деце од укупне популације. Многи људи, управо нагласак стављају на вештине рачунања или способност понављања научених математичких поступака. У том случају права математичка даровитост се не опажа, а пажња се посвећује мање важним чињеницама.
Даровити ученик за математику је онај ученик који поседује изузетне натпросечне способности и интересовање за њу. Под математичком даровитошћу се обично подразумева висока способност математичког мишљења и разумевања математичких идеја, а не само висока способност извођења аритметичких операција или постизање одличног успеха у школској математици.
Високо даровита деца почињу у предшколском добу знатно раније да читају од остале деце, да постављају питања и показују радозналост, затим имају јако добро памћење и лако врше уопштавање нових ситуација. Код ове деце се стално буди жеља за знањем и њихова решења су окарактерисана као веома креативна и оригинална.
Највећи број математичких програма управо је посвећен развоју вештина рачунања, тако да тестови и оцене које се дају у оквиру таквих програма показују да ученици који нису даровити али имају развијену вештину рачунања постижу исте резултате на тестовима као и истински даровити ученици. Наравно, ово води ка томе да се ови ученици идентификују као даровити, а то је погрешно, и важно је избећи овакву грешку.
Подједнако је важно и открити оне ученике који су заиста даровити. Многи математички даровити ученици не показују интересовање нити ентузијазам за школску математику и ови ученици обично виде програм као незанимљив и њима неприкладан.
Треба истаћи да се математичка даровитост огледа кроз лакоћу израде математичких задатака, способност за самостално учење, одличан успех у математици, али и у другим предметима , у постављању оригиналних питања или задатака и давању посебно интересантних решења.
Карактеристике које могу помоћи у препознавању даровитих ученика:
-Одлучно разумевање и радозналост о нумеричким информацијама,
-висока способност математичког мишљења и уочавања математичких правила и веза,
-изузетна способност да се мисли и ради са математичким проблемима на креативан начин, а не на стереотипни начин,
-изузетна способност трансфера наученог на нове, непознате математичке ситуације.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 2
Пошаљи коментар