Како је рокенрол обележио владавину краљице Елизабете Друге
Током владавина краљице Елизабете Друге рокенрол је стекао невиђену полуларност, а петорици рок музичара у Великој Британији она је доделила титулу сера. Дејан Цукић, музичар, новинар и публициста сматра да ће остати упамћена као „рокенрол краљица“, али не толико својом заслугом.
За време владавине Краљице Елизабете вероватно да не постоји музички правац који је стекао толику популарност као што је то био случај са рокенролом. Дејан Цукић, музичар, новинар и публициста сматра да је ситуација у Великој Британији после Другог светског рата отворила пут за појаву британског виђења те нове америчке музике.
„Краљица сама ће остати запамћена као 'рокенрол краљица', али не толико својом заслугом, већ више срећним склопом околности да постане краљица тако млада, 1952. године, на самим почецима рокенрола. Као и да се након 10 година њене владавине догоди тај феномен 'Битлса', који су кључни у целој причи“, истиче Цукић.
„Битлси“ су успели да једну већ бившу империју врате на сцену на пољу поп културе. Краљица јесте у почетку била прилично затечена и доста је критиковала своју сестру Маргарет која се брзо прилагодила и прихватила нови музички правац и била често виђена међу рокерима шездесетих година.
Треба имати у виду да ни сви музичари које је краљица одликовала или прогласила за сера нису исто реаговали. Мик Џегер има титулу сера, али је Кит Ричардс тврдио да никоме из краљевске породице не би дозволио ни да га дотакне штапом из даљине, а не да му приђе.
Џон Ленон је вратио орден краљици којим су одликовани сви чланови групе у знак протеста против рата у Биафри, док Пол Макартни и Ринго Стар имају титулу сера. Елтон Џон такође има титулу сера и он се највише дружио са члановима краљевске породице и у његовој аутобиографији има урнебесно смешних прича о краљици, додаје Цукић.
Рокери против краљице
У време велике кризе у Великој Британији крајем седамдесетих, „Сек пистолси“ су објавили песму God Sаve The Queen која је била намењена пре свега политичком естаблишменту, али је краљица била његов симбол. Мада су поједини чланови бенда касније рекли да сада не би певали ту песму.
„Међутим, као и свако друштво на планети, и британско друштво је подељено на ројалисте и оне који су против, а рок групе су чудна бића. Међу њима влада нека врста музичке хемије, а политички не морају да се слажу“, додаје гост Јутарњег програма.
Цукић наглашава да је за њега рокенрол музика која саопштава нешто што аутори заиста мисле и осећају, за разлику од поп музике која саопштава нешто што мисли да публика жели да чује.
„Елизабета Друга као симбол остаће упамћена по златном добу британске рок музике, јер се не сме изгубити из вида да су Битлси прва британска група која је освојила Америку, и то се звало 'британска инвазија'. Финансијски су успели да освоје то тржиште, а самим тим и читаво светско тржиште, што је за пољуљану економију британске империје значило пуно“, напомиње Дејан Цукић.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 2
Пошаљи коментар