Читај ми!

Пласидо Доминго за крај Београдског летњег фестивала

Један од највећих светских тенора, Пласидо Доминго, гостоваће у Београду, где ће 8. септембра на стадиону Ташмајдан затворити овогодишњи Белеф. Гошћа на том концерту биће сопран Марија Јелић.

Менаџер Пласида Доминга имао је прилику да чује гошћу Јутарњег програма, Марију Јелић, на концерту у Русији, а пошто су већ увелико трајали преговори са Градским секретаријатом за културу Београда о предстојећем наступу на Ташмајдану, упутили су јој позив да гостује уз славног тенора.

„Наша сарадња се продубила и у неким другим земљама и на неким другим пројектима, али то је било, примарно како је дошло до наше сарадње. Била сам изненађена позивом, а исто тако ово за мене представља велику част, али још већу одговорност“, признаје Јелићева.

Наступ са тенором који већ 60 година има блиставу каријеру, може да буде велики подстрек, али и да улива велики страх, тако да је потребно наћи неки баланс како да изађете сами са собом на крај, додаје позната оперска певачица.

Признаје и да има трему пред предстојећи концерт, али да је трема више подстиче да се што боље припреми и да свакодневно вежба како би наступ био врхунски.

„Изводиђемо дуете из Вердијевих и Пучинијевих опера, а ја ћу и сама изводити поједине арије. Уз мене ће наступити и светски познати драмски сопран, Ана Пироци и маестро Дијан Чобанов који ће дириговати Симфонијским оркестром РТС-а“, наводи Марија Јелић.

Опера није елитна уметност

О опери се углавном говори као о елитној уметности и о томе да припада елитној култури, што јесте тачно, али ако се осврнемо на историју, напомиње саговорница Иване Миленковић, опера је настала у 16. веку у Фиренци и била је намењена свим друштвеним слојевима.

„Касније, у 19. веку, у Сједињеним Државама је дошло до реформе опере када је она од популарне уметности, постала елитна. Односно, елитни друштвени слојеви су је на неки начин присвојили како би имали своју друштвену конфирмацију. Наметнут је начин облачења у опери, неметнуте су неке друштвене норме – ко иде у оперу, ког материјалног статуса, ког друштвеног, ког политичког... Значи питање је конзумације и ко је конзумира, а ја не доживљавам оперу као елитну уметност“, напомиње Јелићева.

Један од начина да се опера поново приближи најширој публици би била децентрализација, односно да опера стигне до сваког града у Србији, и како додаје гошћа Јутарњег програма, на томе се врло интензивно ради.

Такође је важна и едукација публике. Да се кроз образовање и медијску промоцију дође до тога да свака особа може да разуме оперу и да свака особа има потребу да чује оперу.

„На овај начин, довођењем светских оперских звезда, а имали смо на почетку Белефа на Ташмајдану концертно извођење опере Кармен, где сма такође наступала са Елином Гаранча – на овај начин ми приближавамо оперу и едукујемо публику. Велика нам је подршка у овом пројекту РТС који је партнер пројекта и који ће снимати концерт, али и то је начин да кроз пропагандни материјал популаришемо оперу“, закључује Марија Јелић на крају гостовања у Јутарњем програму.

петак, 26. јул 2024.
27° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару