Читај ми!

Отисак Милене Павловић Барили и у делима 20. Бијенала „У светлости Милене“

У Пожаревцу, у Галерији „Милена Павловић Барили“ отворено је 20. Међународно бијенале „У светлости Милене“ које окупља савремене ствараоце чија дела одражавају поетику и визију једне од најзначајних српских и европских уметница.

Осетљива фотографска техника мокрог колодијума на стаклу из 19. века, Јелени Ковачевић Воргучин користи за бележење сећања и осећања сугеришући њихову фрагментарност, фрагилност и ефемерност. Та интимна рефлексија на живот и смрт њене мајке, донела јој је Гран-при 20. Бијенала.

„Даје ту чак неку и можда метафизику овим мотивима да се осети истовремено да ја негде говорим и о смртности и о пролазности времена и живота, али и те како се осећа присутност особе“, објашњава визуелна уметница Јелена Ковачевић Воргучин, добитница Гран-прија 20. Бијенала „У светлости Милене“.

„Иако је у њеним радовима човек неретко одсутан, његов однос према себи и према другима, према животу доминантне су теме у њеним радовима, а кроз рад у серијама ова ауторка детектује ту динамику и квалитет људских релација“, истакла је др Весна Круљац, историчарка уметности и председница жирија 20. Бијенала

Трећа награда припала је колографији и линогравури Ирис, уметнице Леоније Милисављевић. Друго место освојио је рад Аутопортрет са угроженима/Љубичаста претња кроз који Немања Миленковић парафразира Миленин аутопортрет са штитом и орлом.

„Оно што ми је такође било интересантно на раду јесте та њена нека потреба да се на одређеним аутопортретима сакрије, односно да њен идентитет не буде на прву лопту препознатљив. Тако да сам и тај интересантан ликовни елемент искористио и употребио за мој рад“, каже визуелни уметник Немања Миленковић који је освојио друго место 20. Бијенала.

У селекцији се нашло 16 радова различитих формата и техника углавном младих уметника и уметника средње генерације који се надају да ће допринети и њиховом успеху као и њиховим претходницима.

„Треба рећи да је наравно ово Бијенале, од 1983. до данас, окупљало велики број уметника који су се у међувремену афирмисали и постали изузетни и еминентни уметници“, наводи Дијана Метлић, историчарка уметности и селекторка 20. Бијенала „У светлости Милене“.

Добра пракса Галерије „Милене Павловић Барили“ је откупљивање победничких дела, па је током више од четири деценије Бијенала, оформљена је репрезентативна збирка савремене уметности Србије и земаља у окружењу.

четвртак, 06. новембар 2025.
10° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом