Шта остаје?/ What’s left? – 60. Oктобарски салон

На Дан ослобођења Београда, 20. октобра, отвара се 60. издање Октобарског салона, а ове јесени, све до 1. децембра, на неколико локација у Београду публика ће се сусрести са три различита концепта која су осмислила три међународна кустоска тима.

 Шта остаје?/ What’s left? – 60. Oктобарски салон Шта остаје?/ What’s left? – 60. Oктобарски салон

Овогодишње издање Октобарског салона одржава се од 20. октобра до 1. децембра, у организацији Културног центра Београда. Манифестацију која се ове јесени одржава 60. пут, реализују три међународна кустоска тима, а слоган овогодишњег издања гласи: Шта остаје?/What's left?.

Где је и шта је простор за уметност и уметнике? Шта остаје – након што напустимо излагачке просторе? Шта доносе велике манифестације и шта остаје после њих –…као пут, процес, континуитет, дисконтинуитет, циљ? Шта остаје после једне изложбе? Затим, шта остаје – после свих сусрета? Уметника са уметницима, уметности са публиком, међународних и домаћих кустоса, простора са уметничким радовима?

Одговоре и нова питања понудиће током јесени три кустоска тима кроз три кустоска концепта, што је куриозитет овогодишњег издања Октобарског салона. Лоренцо Балби (Lorenzo Balbi), директор Музеја модерне уметности у Болоњи – MAMbo, у сарадњи са Добрилом Денегри, историчарком уметности и кустоскињом, представиће концепт под називом Траг. 

Матју Лелијевр (Matthieu Lelièvre), кустос у Музеју савремене уметности у Лиону, у сарадњи са Мајом Коларић, директорком Музеја савремене уметности у Београду, представиће концепт Естетика(е) сусрета.

Трећи концепт, Нада је дисциплина, осмислиле су Лина Џуверовић, виши предавач и руководитељка студијског мастер програма Кустоски рад и колекције на Челси колеџу за уметности Универзитета уметности у Лондону, у сарадњи са Емилијом Епштајн и Аном Кнежевић, кустоскињама у Музеју афричке уметности у Београду, и Рафаелом Дражић, која је осмислила визуелни идентитет.

„Шездесето издање припрема се и реализује у духу и са идејом пропитивања могућности суживота различитих концепција, кустоских и уметничких позиција, с обзиром да је Одбор одлучио да након конкурса по позиву, прихвати све три предложене концепције. Оваква одлука је потакнута и потребом да се настави започети процес преиспитивања начина функционисања ове манифестације”, каже Зорана Ђаковић Минити, чланица Одбора Октобарског салона и програмска директора Културног центра Београда.

„Идеја о коегзистенцији обично се разуме као метода без јасне политке, па је питање може ли она унутар једне манифестације нешто суштински побољшати. Остаје да се види и о томе активније размисли и кроз тражење одговора на питање из наслова изложбе Шта остаје?, али и истражи његово додатно значење које има на енглеском What’s Left? (шта је лево?). С обзиром да и даље не постоји централни излагачки простор намењен за Октобарски салон, нити је био доступан за коришћење неки од постојећих у Београду, галерије Културног центра Београда биће једини простори у којима ће ове три концепције физички бити најближе.”

Визуелни идентитет 60. Октобарског салона осмислио је графички дизајнер и визуелни уметник Славимир Стојановић Футро.

„Желео сам да постигнем да визуелни део изгледа као нека врста урбане шуме. Користио сам симболе који су графички врло сведени, а сваки од њих представља једну од три посебне кустоске изложбе: Траг, Нада је дисциплина и Естетика сусрета. Већ кад изговорите називе, ова три концепта звуче као три књиге које треба да прочитате. Чист, апстрактни графички метод, на нивоу пиктограма, где стрелице одређују смерове, директно илуструју саме наслове и повезују три приче. Играо сам се даље користећи палету боја која је на ивици ружног, која делује чак нескладно и неприкладно, мало боли. Али без тог бола, не може ништа добро да настане, јер уметност је одувек ту да нас пита најтежа питања, па је такво и ово питање Шта остаје?.“ 

Славимир Стојановић Футро, творац овогодишњег визуелног идентитета Октобарског салона, био је и аутор графичког решења 36. Октобарског салона, који је реализован пре тачно 30 година, 1994. године.

понедељак, 25. новембар 2024.
2° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње