петак, 23.02.2024, 20:50 -> 20:55
Извор: РТС
Додиром кроз стваралаштво Надежде Петровић у Тифлолошком музеју у Загребу
У Тифлолошком музеју у Загребу отворена је изложба „Додиром кроз стваралаштво Надежде Петровић“ намењена слепим и слабовидим особама. То је и наставак сарадње институција у региону, поводом 150 година од рођења велике српске сликарке и пројекта „ Чачанска родна – Чачак, Престоница културе Србије 2023“.
За живота, у Хрватској је излагала само једном, 1910. године. Изложба Додиром кроз стваралаштво Надежде Петровић донела је пред загребачку публику део сликарског опуса значајне српске уметнице и предмете који их приближавају слепим и слабовидим особама.
„Тактилне плоче, дакле по три за сваку слику служе да се слепе и слабовиде особе упознају додиром, дакле тактилно са делима. Њих прате и аудио водичи, који додатно помажу“, објашњава Катарина Симеуновић, коауторка изложбе.
Из различитих периода Надеждиног стваралаштва, од раног, до последњег, ратног, за изложбу у Тифлолошком музеју прилагођене су четири слике. Такав начин представљања уметности корак је ближе концепту приступачности музеја за све.
„Зато што смо се ми користили у нашој прилагодби најрецентнијом литературом која тренутно постоји у свијету и доиста врло мало музеја се може не само код нас него и у свијету похвалити таквом изведбом“, истиче Нина Сивец, директорка Тифлолошког музеја у Загребу.
Изложба оригиналних дела из фонда чачанске Уметничке галерије која носи име Надежде Петровић наставак је дугогодишње сарадње међу културним институцијама Републике Српске, Хрватске и Србије.
„Заправо је један логичан корак након партнерства већ оствареног на обележавању јубилеја 150 година од рођења Надежде Петровић, под покровитељством УНЕСКО-а“, наводи Бранко Ћаловић, директор Уметничке галерије „Надежда Петровић“ Чачак.
Важан сегмент изложбе у Загребу је и модел споменика Надежде Петровић који се налази у сликаркином родном Чачку.
Мештровићево дело сведочи о пријатељству великих уметника, на које је подсетила и изведена монодрама Ненаписана писма.
Коментари