Педантно описане тешке истине – „Топ је био врео“ у Приштинском позоришту
„Топ је био врео“ Владимира Кецмановића, премијерно је изведен на сцени Приштинског народног позоришта са седиштем у Грачаници. Антиратни роман преточен је у исповедни, интимни, камерни простор са 18 глумаца на сцени.
Топ је био врео, зрела стваралачка књижевна дрскост Владимира Кецмановића, оживљена је на даскама позоришта које је такође преживело опсаду. Живот грађана Сарајева који су ничији, у мемљивим подрумима без хране и светла, док су фијукали меци и гранате са све четири стране. Улице по којима снајпери сеју смрт, пљачка, безвлашће и раја која је нестала.
„Сам роман је једна страшна прича о рату у урбаној средини. О рату у Сарајеву. Али и о сваком рату. Мислим како то људи страдају изнутра и споља", рекла је Ивана Димић, драматург.
Десетогодишњи дечак, Србин, у процес сазревања ушао је без времена за прилагођавање. Ратно зло у коме живи узима му све, чак и моћ да говори.
„Родитељи његови су погинули када је бачена граната и он остаје сам. Некако мора да се сналази како зна и уме. Има ту срећу да га спаси комшиница Тиџа. Унесе га, заправо га прими у њену кућу заједно са својим сином Кенаном”, рекао је глумац Предраг Васић.
„Она јесте часна и брижна, великодушна, емпатична жена која брине о том детету које је остало без родитеља, до тренутка када се деси највећа трагедија која може да се деси родитељима да изгубе своје дете", рекла је Аника Грујић, глумица.
Овај роман ври од болних, застрашујућих, педантно описаних тешких истина, речи су редитеља.
„Суштински је било најважније да дођемо до визуелног концепта представе. Он се односи на заклапање што је могуће мањег простора како бисмо створили осећање тескобе. Суштина нашег откључавања овог топа који је био врео је везан за драматургију бола и непријатности”, каже Ненад Тодоровић, редитељ.
Топ је био врео у Новом Саду 29. децембра, пред београдском публиком – почетком марта.
Коментари