И Милан Марић је „био једном на Бријунима" - све је почело од „беле" фотографије

Године 1971. године Ричард Бартон и Елизабет Тејлор посетили су Тита и Јованку на Брионима. После тога више ништа није било исто; отворена су многа питања. На нека, одговоре нуди позоришна представа „Било једном на Бријунима", чија је премијера у петак, 7. априла у Битеф театру, и у којој Ричарда Бартона тумачи Милан Марић.

Повод за заједнички боравак на Брионима било је снимање филма Сутјеска у коме је главну улогу, маршала Тита, тумачио управо Ричард Бартон. Полазна тачка комада Било једном на Бријунима, како Марић кажебила је једна фотографија.

„Оно што знамо је да су они провели три дана заједно на острву, и шта ли се ту издешавало за та три дана, некако је то нама било занимљиво за истраживање и повод да направимо представу. Ми смо ту целу представу направили заправо од једне фотографије на којој су њих четворо. То је чувена бела фотографија у тренутку када они долазе први пут и када их они промају на острво и када се упознају“, рекао је гост Београдске хронике глумац Милан Марић.

Додаје да овај комад Кокана Младеновића није у позоришном жанру – реализам, већ да се глумци, како је рекао - од сцене до сцене не држе неке логике.

„Нама је био ужасно занимљив тај сукоб те 1971. године. Дакле, са ове стране имате Тита и Јованку који су победници у Другом светском рату, и даље носиоци идеје социјализма са људским ликом, а ово двоје долазе из Америке из капиталистичког света када капитализам узима највећи залет, када је најјачи и када та машинерија заправо производи њих двоје као репрезенте тог света, идеје Холивуда, идеје америчког сна“, истиче глумац.

Марић сцену Битефа у овој представи дели са Тиханом Лазовић, Сањом Марковић и Браниславом Трифуновићем.

Екипа која је радила на представи истраживала је податке о сусрету и заједничком времену које су брачни парови провели заједно, а који су доступни кроз врло штуре писане и видео трагове југословенских медија, биографске списе о животима четири историјске личности, те у виду кратких цртица из дневника Ричарда Бартона.

Карте за премијеру су већ распродате, наредна извођења су већ 8. и 12. априла за која карата такође – нема. Ипак, представа ће бити и на мајском репертоару Битеф театра.

Марић је иначе добитник две награде Југословенског драмског позоришта - за лепоту говора, и за најбоље глумачко остварење.

„Обрадовао сам се јако, првенствено што представа Едип - много волимо да је играмо. И свашта се лепо десило са том представом. Чини ми се да ћемо је играти јако дуго“, рекао је Марић.

Говорећи о популарности позоришта, и листама чекања за карте, глумац је рекао да је то доказ да „људи желе позориште“: Позориште много даје и тога су људи свесни, и ми волимо да играмо и ја волим да играм. Не може ни сваки пут да се деси – да га назовемо - то нешто што нико не може да објасни тачно, када се споје публика и глумци на сцени, када се деси та прелепа размена када људи излазе из сале пуни нечега, да добију нешто од нас са сцене, а ми назад добијамо од њих. Та размена је предивна“, закључио је Милан Марић.

недеља, 30. јун 2024.
29° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару