Мјузикл „Карлота Гризи – од Вижинаде до вјечности“ премијерно у Битеф театру
Позоришна представа-мјузикл инспирисан биографијом познате балерине пореклом из Истре, „Карлота Гризи - од Вижинаде до вјечности“, после премијере која је у октобру одржана у Ровињу, 11. фебруара ће се наћи пред београдском публиком у Битеф театру.
Мало ко зна да је најпознатији балет романтизма Жизел написан за Карлоту Гризи, врхунску балетску уметницу, примабалерину рођену у Вижинади у Истри.
Животни пут, таленат, амбиција, компликовани односи са кореографом, сцене Париза, Лондона, Сан Петербурга. Једна веома успешна и занимљива биографија, била је темељ за оригиналну причу и сценарио позоришна представе, мјузикла Карлота Гризи – од Вижинаде до вјечности, коју ће београдска публика моћи да погледа 11. фебруара у Битеф театру.
Срж драме, како наводи ауторка представе и глумица Анамари Серда, гостујући у Јутарњем програму, је однос балерине Карлоте Гризи и кореографа Жила Пероа. Они су били и сарадници, и у љубавној вези, и у некој врсти менторског односа.
„У једном кратком, интензивном периоду представе пролазимо све њихове успоне и падове, и то како када она доживљава највећи успех у својој каријери, постаје прва Жизел, и како то постаје чувени балет“, објашњава Серда.
Карлота каже кореографу да се његов рад види кроз сваки њен покрет, али нажалост, он бива заобиђен и доживљава свој највећи неуспех због чега њихова веза више никада није могла да буде иста, али љубав опстаје, додаје глумица.
Прича је оригинална, бави се односом љубави и слободе, љубави и уметности, самосталност и индивидуалност у односу на захтеве професије, публике и блиских особа.
Карлота је достигла врхунац балетске уметности, али се на врхунцу славе и повукла.
„То је сада једна велика енигма“, наводи Роналд Браус, оперски певач и глумац. Мора се имати у виду да каријере балерина почињу врло рано, са седам-осам година оне већ мукотрпно и свакодневно вежбају, додаје Браус, а њена каријера је непрекидно ишла узлазном путањом.
„И када је стигла до врхунца, и стигла до Сан Петербурга, схватила је да нема више себе, да је испразна, да је све дала публици, да је све дала другима и свету, и да све то сада жели назад“, сматра Браус.
После тога са својим ћеркама се сели на обалу језера поред Женеве и доживеће дубоку старост, уз обожаваоце који долазе и куцају на њена врата, баш као у представама, додаје баритон.
Претпремијера представе је изведена у бајковитом истарском градићу Вижинада, испред родне куће Карлоте Гризи, а службена премијера је била у Ровињу. Иначе, ова представа је део уметничког доктората који Анамари Серда брани у оквиру докторских студија код професорке Виде Огњеновић.
„Инспирисана овом причом о Карлоти Гризи сам написала оригиналан мјузикл. То је заправо, део мог истраживања, јер мене занима музички театар и улога глумца у музичком театру и шта је оно што глумац може да допринесе, што не могу ни певачи, ни играчи“, објашњава Серда.
Ово је прво драмско дело о животу познате уметнице. Анамари Серда је написала текст сонгова, а музику је урадио загребачки диригент и композитор, Дарије Ивезић, који је тренутно ангажован у Минхенском театру, написао је музику. Прослављена загребачка примабалерина, кореографкиња и редитељка, Љиљана Гвозденовић, режирала је представу.
Коментари