Читај ми!

Конференција о медијима – корисници траже мултимедијално искуство

Дигиталне платформе и нови медији које захтевају савремени корисници, алтернативни садржај, разноврсност дистрибутивних форми и специјализовани сервиси, биле су теме завршног, петог панела међународне конференције "Content to consumer" (C2C), одржане у Београду.

Алтернативни контент (садржај) и форме дистрибуције нове ОТТ платформе и сервиси: контент за младе, специјализовани сервиси, онлајн филмски фестивали и други спортови и селекције, биле су тезе за учеснике панела „Другачији контент и форме дистрибуције“ C2C конференције.

Ученици тог панела били су сагласни у полазној констатацији – да регионално тржиште поседује велики потенцијал и да треба пронаћи начине како се супротставити великим светским платформама из ове области.

Марко Перушески, оснивач Глеј видео платформе, каже да је све више легалних сервиса у употреби.

„Већ око десет одсто популације у Македонији користи легалне сервисе и платформе. Пошто нема локалне алтернативе, велике платформе се шире а то је када преведете у новац – неколико милиона евра годишње, који се изливају из Македоније“, каже Перушески.

Матеј Лончарић из 24сата Хрватска сматра да медијске платформе из региона могу бити конкурентне на светском тржишту.

„Нашим знањем, креативношћу можемо да се повежемо и тако пренесемо нашу културу на цели свет“, додао је Лончарић.

Игор Станковић, директор „Мегаком филма“ и Комбанк дворане, подсетио је на чињеницу да је конкуренција на медијском тржишту велика.

„Сигурно је да ће се у перспективи још много платформи појавити на тржишту. Све ће оне тражити неко своје место како би опстале. Ми ћемо крај следеће године сачекати са четири озбиљне филмске платформе и много платформи које заједно покрећемо“, изјавио је Станковић.

Због могућности самосталног одабира и одложеног гледања, аудиторијум селективно приступа избору дигиталних садржаја на медијским платформама.

„Данашње клинце уопште не занима дуг садржај. Прве три секунде: шта су ухватили, ухватили су. На Фејсбуку пролазе најбоље постови који имају четири речи. Значи, све оно што је брзо, што њима кратко задржава пажњу то 'кида'“, каже Мирјана Владисављевић из агенције Balkan tume space.

За разлику од традиционалних, нови медији су између осталог отворили могућност интеракције, попут ангажмана публике, повратних информација кроз коментаре и других опција. Са развојем друштвених односа и напретком технологије, од савремених дигиталних медија више се не очекује да нуде само садржај.

Задатак дигиталних медија је да изнађу нове, иновативне начине за пружање додатног мултимедијалног, аудио-визуелног искуства, али и нове начине доживљаја тог садржаја, сагласни су учесници панела.

Конференцију C2C организовали су истраживачко-развојна компанија More screens и РТС Медијске иновације.

понедељак, 07. октобар 2024.
18° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи