Читај ми!

„Тежи равнотежи“ – кампања за уравнотежену исхрану Министарства здравља и Привредне коморе Србије

У Србији је - сваки пети грађанин гојазан, а тај проценат из године у годину се увећава. Министарство здравља и Привредна комора Србије - покренули су нови циклус кампање Тежи равнотежи . Шта ће она подразумевати - о томе разговарам са Димитријем Ивановићем из Привредне коморе Србије.

Гост Дневника, Димитрије Ивановић из Привредне коморе Србије наглашава да је у претходних пет година, колико траје кампања Тежи равнотежи, поруке видело више милиона људи.

Сматрамо да је то јако битна кампања и један прави пример где је Република Србија изабрала Привредну комору да у комуникацији заједно са приватним сектором, шири поруку о гојазности, спречавању гојазности, избалансираној исхрани“, наглашава Ивановић.

Министарство здравља је направило национални програм за превенцију гојазности код деце и одраслих, који је усвојила Влада Републике Србије, а Привредна комора то подржава спроводи кампању.

Ми смо у Привредној комори окупили прехрамбене компаније и замолили их да они један део буџета издвоје да би ми, на пример, унајмили студенте медицине који ће отићи у малопродајне објекте и да уче грађане како да читају декларацију. Мислим да је јако битно едуковати шта је на декларацији и колико има угљених хидрата, колика је порција, колико има протеина, колики је дневни унос битан тога што ви купујете“, објашњава гост Дневника РТС-а.

Када је избила пандемија коронавируса, кампања је пребачена на друштвене мреже преко којих су промовисали поруку о важности избалансиране исхране и физичкој активности.

Сарадња са произвођачима прехрамбених производа

На почетку кампање већи одзив је био од страних компанија, напомиње Ивановић, је оне прате препоруке Светске здравствене организације. Али убрзо су те смернице прихватиле и домаћи произвођачи хране.

Значи шта раде? Смањују порције, смањују трансмасти, смањују шећер, смањују соли. И то су се обавезали Министарству здравља да ће правити производе који су што је могуће више здравији или су једноставнији купцима да разумеју и декларацију и шта конзумирају“, наводи Димитрије Ивановић.

Декларисање производа

Декларације су често збуњујуће и нејасне. Често на предњој страни пише да је производ без шећера, али то не значи да је нужно реч о здравом производу, јер уместо шећера има заслађивач који су такође штетни по здравље.

Начин декларисања производа контролише Министарство пољопривреде и привреде, а Ивановић напомиње да је наш закон о декларисању веома строг.

Ништа на етикети или на паковању не може да стоји што није тачно. Ако то пише без додатог шећера, то значи да је без додатог шећера. Али, ако је житарица у производу или воће, оно природно има шећер. Наравно, позади, мора да пише да ли постоји заслађивач. Мора да пишу основни састојци и мора да пише колико има калорија. Чак не сме да има нацртано воће на паковању, уколико унутра стварно нема воћа“, наглашава саговорник Иванке Ристовски.

Намера Привредне коморе је да покрену сарадњу и са Министарством просвете, како би се у наставу увела едукација о здравој исхрани. Такође, биће укључено и Министарство спорта, каже на крају гостовања Димитрије Ивановић.

недеља, 13. октобар 2024.
11° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи