Пронађени најстарији фосили на планети

Сићушни фосили првог познатог облика живота на Земљи пронађени на најстаријој плажи на нашој планети, у забаченом Стрели Пулу, у Аустралији.

Британски и аустралијски експерти тврде да су открили најстарије фосиле на свету.

Бактерија коју су пронашли живела је пре неких 3,43 милијарде година, у топлом али не превише пријатељском окружењу, у којем није било кисеоника.

Верује се да су сићушна створења живела и бујала на сумпору који је избацивао вулкан - што их чини веома сличним данашњим бубама које то чине у одводима у купатилима.

Њихови фосили, невидљиви голим оком, нађени су угњежђени између зрна песка на најстаријој плажи на свету у Стрели Пулу, у забаченом региону Пилбара у Западној Аустралији.

Др Дејвид Вејси са Универзитета Западне Аустралије, иначе вођа истраживања, изјавио је тим поводом: „У најранијој фази Земље, када је кисеоник био редак или га уопште није било, еволуирајући живот је морао да нађе други начин да преживи".

„Способност да се удишу сумпорова једињења се дуго сматрала једном од најранијих фаза транзиције из небиолошког у биолошки свет."

Неки од стручњака се чврсто држе става да су најстарији фосили на планети строматолити, који су постојали пре 3,5 милијарди година, али професор Мартин Брејзир са Универзитета Оксфорд каже да су они могли да се формирају и кроз хемијске процесе.

За разлику од њих, тестови су потврдили да су новооткривени фосили некада давно били живи, и да се нису формирали кроз минерализацију, наводи сe у стручном журналу Nature Geoscience.

Професор Брејзир сугерише да ова открића отварају могућност проналажења најранијих облика живота било где.

„Да ли би ове ствари могле живети и на Марсу? Звучи разумно."

недеља, 29. септембар 2024.

Re: Knjiga