Зашто је „Јагуар“ из нове рекламе избацио све – од аутомобила до логотипа

Новим рекламним спотом „Јагуар“ је збунио обожаваоце, потенцијалне купце, али и многе креативне и маркетиншке стручњаке. Одсуство производа и познатог логотипа у споту, у компанији објашњавају као удаљавање од „традиционалних аутомобилских стереотипа“.

Британски произвођач луксузних аутомобила „Јагуар“ (Jaguar Land Rover), који је у власништву индијског Тата моторса, објавио је 19. новембра снимак на друштвеној мрежи „Икс“ у којем су само манекени у одећи јарких боја испред једнако живописне позадине, без аутомобила или традиционалног логотипа јагуара.

Ако будемо играли на исти начин као и сви остали, једноставно ће нас надјачати, а ми ћемо потонути. Дакле, не би требало да наступамо као аутомобилски бренд“, рекао је генерални директор Јагуара, Равдон Гловер за Фајненшел тајмс о рекламној кампањи „Ништа не копирај“ (Copy nothing).

Нова реклама и процес ребрендирања изазвали су бурне реакције. Огласили су се безмало сви почев од копирајтера, стручњака у области маркетинга, дизајнера, па све до „обичних“ обожавалаца јагуара.

Само на Иксу (бившем Твитеру) било је више од 100.000 коментара. Ни извршни директор платформе, Илон Маск није одолео да пита: „Да ли продајете аутомобиле?“, алудирајући на чињеницу да је гледајући спот тешко погодити чиме се компанија бави.

Гловер је узвратио: „Да. Волели бисмо да вам покажемо“, и позвао Маска у Мајами следећег месеца, где ће, у оквиру Недеље уметности, компанија „Јагуар“ имати презентацију новог имиџа бренда.

У изјави за Фајненшел тајмс, Гловер је истакао да је реакција на нову кампању, која је привукла више од 160 милиона прегледа на друштвеним медијима, „веома позитивна“, али да је разочаран „мржњом и нетолеранцијом“ у коментарима на видео-клип.

Ребрендирање на нов начин обухвата суштину 'Јагуара', враћа га вредностима због којих је некада био толико вољен, али чинећи га релевантним за савремену публику“, рекао је главни креативни директор компаније „Јагуар, Гери Макговерн.

Највећи британски послодавац у аутомобилској индустрији – познат и као JLR – иако је спорији од својих ривала у прихватању електричних возила, недавно је инвестирао у изградњу хибридних аутомобила и припрему за производњу електричних возила. Прве испоруке електричног рејнџ ровера очекују се крајем следеће године, а изаћи ће из главне фабрике у Солихалу, у Западном Мидлендсу.

Џејмс Рамсден, извршни креативни директор дизајнерске агенције Коли Портер Бел“ (Coley Porter Bell), истиче да је ребрендирање „радикална реинвенција“ бизниса који жели да се допадне новој генерацији.

Штета што се удаљио од неких легендарних, драгоцених и прелепих икона које су генерацијама окупирале ДНК бренда. Ако намеравате да толико прекршите правила, боље би вам било да имате паклену палету аутомобила препуних иновација и да имате спремну комуникацију фантастично прилагођену новим искуствима купца. То чекамо да видимо“, поручио је Рамсден.

четвртак, 26. децембар 2024.
2° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње