Ролетне на прозорима авиона - зашто су увек подигнуте током полетања и слетања
Гледање кроз прозор авиона током лета је занимљиво: посматрање облака, предела, градова из птичије перспективе. Ако више волите да седите на седишту поред прозора у авиону, сигурно вам се догодило да вас стјуардеса замоли да не спуштате ролетну на прозору када авион полеће или када слеће.
Прозор у авиону има три панела: спољашње стакло које регулише разлику ваздушног притиска, средње стакло са отвором и танко унутрашње стакло ка кабини.
Инжењери који дизајнирају авионе воде рачуна о законима физике у авиону како би авиони били безбедни за путовања. Прозори имају и своје ролетне које морају да буду затворене при слетању и полетању авиона. То је део протокола који је изузетно важан за безбедност свих путника и чланова посаде у авиону.
Према статистикама, највећи број авионских несрећа догађа се приликом полетања и слетања, око 45 одсто. Да би посада могла у сваком моменту да прати ситуацију - ролетне на прозорима морају да буду подигнуте.
"Подизање ролетни на прозорима током полетања и слетања олакшава стјуардесама да сагледају све опасности које могу да дођу споља, као што је пожар, или квар, било који недостатак… због безбедне евакуације путника у авиону, ако се процени да је то потребно“, истакао је пилот Патрик Смит.
Правило морају да поштују све авио-компаније.
Коментари