Оброк са Мишлен звездицама на ивици свемира за 130.000 долара
Уколико компанија „Зефалто“ успе у својој замисли, већ наредне године ће бити могуће уживати у оброку са Мишлен звездицом на ивици свемира.
Предузеће за свемирски туризам, које је основао бивши контролор летења Венсан Фаре Дестјес, тренутно је пустило у претпродају карте за предстојећа путовања у капсули под притиском, названој „Селест“, причвршћеној за стратосферски балон.
Ова капсула ће се попети на висину од 25 километара и гостима пружити прилику да се диве погледу на нашу планету и звезде. Док уживају у призору, путници ће бити послужени врхунским вином и вечерати са стилом.
Карте за резервацију места коштају 11.000 долара и дају купцима прилику да резервишу место кад карте буду пуштене у продају. Све у свему, путовање у капсули „Селест“ ће вас коштати око 131.100 долара.
Из компаније „Зелфато“ за Си-Ен-Ен Травел је саопштено да су места на првим летовима од краја 2024. до средине 2025. већ купљена и да се сада продају резервације за средину 2025. па надаље.
„Селест“ обећава да ће шест путника и два пилота превести до максималне висине за само 90 минута, брзином од четири метра у секунди. Капсула ће затим лебдети изнад Земље три сата – довољно времена за уживање у оброку од више јела и неколико чаша финог француског вина.
Фаре Дестјес у изјави за Си-Ен-Ен напомиње да иако ће понуда хране и пића у „Селести“ бити луксузне, „поглед и целокупно путовање су централни фокус понуде, јер ће омогућити гостима да цене и уживају у лепоти“.
Обедовање на великој надморској висини
Откако је Денис Тито, први „свемирски туриста“, 2001. године одлетео на небо, мало ко је кренуо његовим стопама. Али последњих година, компаније за свемирски туризам високог профила као што су „Спејс екс“, „Блу ориџин“ и „Вирџин галактик“ повлаче потезе у овој арени и обећавају да ће свемир учинити следећим местом за одмор које морате посетити.
„Зефалто“ је основан 2016. године и није једина компанија која се нада да ће превозити путнике у луксузном балону на врућ ваздух.
Компанија из Флориде, „Спејс перспектив“ тренуто прима резервације за свој свемирски брод „Нептун“.
Треба имати у виду да постоји велика разлика између путовања у орбитални свемир – које подразумева брзо полетање које мора да савлада земљину гравитацију и дуже траје – и суборбиталног простора, у којем су путници накратко изложени бестежинском стању и погледу на свемир током лета до ивице атмосфере, 96,5 километара изнад Земље.
А путовања на „ивицу свемира“ – попут оних које предлажу „Зефалто“ и „Спејс перспектив“ – сасвим су другачија.
Ове капсуле заправо неће достићи суборбитални простор, али ће и даље летети знатно више од просечног комерцијалног авиона. То и даље обећава сјајан поглед на Земљу и звезде, али без губитка гравитације и пратећег осећаја бестежинског стања.
Фаре Дестјес упоређује атмосферу унутар капсуле „Селест“ са оном у путничком авиону, само са невероватним погледом и луксузним ужитком. Унутрашњост капсуле под притиском тренутно осмишљава француски дизајнер Жозеф Диран. Изглед унутрашњости тек треба да буде објављен, али „Зефалто“ обећава да ће у потпуности одисати „француским стилом“.
„Префињено и узвишено”
Још увек се не знају имена кувара на „Селести“, идеја је да се кулинарски мајстори ротирају и имају слободу да бирају шта је на менију. „Зефалто“ жели да „куварима пружи прилику да искористе своју креативност и добију могућност да персонализују искуство гостима како би понудили нешто што је префињено и узвишено“ – тако да неки кувари могу одлучити да ручак треба да се сервира пре, а не током путовања.
Из „Зефалта“ кажу да такође блиско сарађују са Француском свемирском агенцијом ЦНЕС. Компанија наводи да ће балон, који се покреће хелијумом, морати да има исте цертификате Европске агенције за безбедност ваздухопловства као и комерцијални авион.
Већ су обављена три делимична пробна лета, а ускоро предстоји још један који би требало да прође цело путовање. Летови ће бити отворени за људе свих узраста и није потребна претходна обука.
За сада је планирано да „Селест“ полети из Француске, али „Зефалто“ се нада да ће ускоро постати глобални бренд.
Коментари