Кочије којим ће краљ Чарлс ићи на крунисање – климатизоване и „на дугме“
Британски краљ и краљица-пратиља, на крунисање у Вестминстерску опатију, стићи ће удобнијом, релативно модерном кочијом. Такође, рута којом ће се поворка враћати биће много краћа од оне којом се кретала краљица Елизабета Друга, 1953. године.
Краљевски пар возиће се на крунисање државним кочијама које су први пут коришћене 2014. године, а познате су као кочије за Дијамантски јубилеј (Diamond Jubilee State Coach).
Пролазак кочија биће само један од спектакуларних призора крунисања које је заказано за 6. мај.
Рута којом ће се поворка враћати после крунисања биће много краћа од пута који је прешла краљица Елизабета Друга 1953. године, а краљ Чарлс и краљица-пратиља Камила биће у Златним државним кочијама (Gold State Coach) које се користе на сваком крунисању од 1830-их година.
Краљевски пар и други чланови краљевске породице кренуће од капије Бакингемске палате и упутити се ка Вестминстерској опатији, где ће церемонија крунисања почети у 11 часова по британском времену (12 часова у Србији).
Траса је дуга 2,1 километар и води дуж Вајтхола и поред Трга парламента.
Пре неких 70 година, краљица је путовала Викторијиним насипом поред реке Темзе, што је нешто дужи пут, те је прешла 2,6 километара.
Повратна етапа, која је названа Крунидбена поцесија, биће дуга 3,7 километара и краљ Чарлс проћи ће поред војски из целог Комонвелта, као и свих служби оружаних снага Уједињеног Краљевства.
Краљичино повратно путовање било је око четири пута дуже. Елизабета Друга прешла је на кочијама пут од осам километара, што је трајало два сата током којих је махала окупљенима дуж Пикадилија, улица Оксфорд и Риџент.
Краћи пут краља Чарлса, како наводе британски медији, изабран је из практичних разлога.
Спој традиционалног и модерног уз висок степен удобности
Кочије за Дијамантски јубилеј најновије су краљевске кочије и направљене су у Аустралији. Изгледају традиционално, али су у ствари веома модерне и имају климатизацију, прозоре који се регулишу електронски и савремене појасеве за везивање.
„Направљене су од алуминијума, што је прилично необично, јер је већина кочија направљена од дрвета, а имају и хидрауличне системе, што значи да је вожња невероватно удобна“, каже Сели Гудсир, кустос краљевске уметничке колекције (Royal Collection Trust) којој припадају и кочије.
У возило су уграђени комади дрвета са историјских бродова и зграда, укључујући замак Балморал, Кентенберијску катедралу и Вестминстерску опатију.
Гледано изблиза кочије су спој злата, стакла и сјаја, могло би се рећи – круне на точковима.
То све значи да ће краљевски пар бити поштеђен труцкања на путу до Опатије.
Присећајући се свог крунисања 1953. године, краљица Елизабета је описала вожњу у Златним државним кочијама из 18. века као „ужасну“ и „не баш удобну“.
Један од њених претходника, Вилијам Четврти, крунисан 1831. године, описао је своје путовање у кочијама као да је на броду „на узбурканом мору”.
Бакингемска палата није коментарисала разлог измена када су кочије у питању.
Упркос недостацима Златних државних кочија, реч је о изузетном примеру занатског умећа, са сложеним резбаријама испод танког слоја злата и панелима прекривеним сликама. Можда су неудобне, али кочије су право покретно уметничко дело.
Кочијама од четири тоне, на овом важном путовању, управљаће Мартин Оутс.
Он је на истом положају попут његовог прадеде који је учествовао у поворци кочија при крунисању Џорџа Шестог, затим деде који је био ту на крунисању Елизабете Друге и свог оца који је управљао кочијама за сребрни јубилеј Елизабете Друге 1977. године.
Главни кочијаш Метју Пауер рекао је да је узбуђење у таквим приликама изузетно велико, али да је важно да останете мирни и да спречите коње да се унервозе.
Коментари