Читај ми!

Који сувенир бисте понели као дар или успомену из Београда

Успомене које носимо из неког града симболично су оличене и у сувенирима. Каква је њихова моћ и значај и какви сувенири најбоље чувају сећање на Београд.

„Београд руке шири свима, сваком радост пружа исту“, својевремено је певала Лола Новаковић о Београду, као граду коме се људи радо враћају и коме се изнова радују. Све чешће, са собом носе и сувенире – чуваре успомена на време проведено у овом граду.

Опанци, шајкаче, јелеци, фруле, магнети, шљивовица – понуда сувенира у београдским радњама, и на улици разноврсна је.

Једна од туристкиња која је била у посети Београду каже да купује магнете којима украшава фрижидер и тако се увек подсети места и градова у којима је била.

Туриста из Словеније пак, радије купује шоље и џезве, нешто што ће моћи да користи, јер мисли да су магнети неупотребљиви.

Продавци кажу да су највише тражени предмети који нису тешки, ломљиви и масивни.

„Jедан од омиљених сегмената је свакако оно што спада у фуд сувенире, оно што је везано за исхрану. То су сувенирска паковања слатка, ајвара, ракије, уз магнете и шоље. Ту су некако мајице, и уопште тај текстилни програм који се везује за кухињу“, наводи Драгана Русалић из Културног центра Београд.

Београд је туристима занимљив и због историје и културног наслеђа, па већина њих трага и за малим делом наше богате традиције.

„Један од врло популарних производа у тој категорији сувенира су и наше пустоване лопте. То су лопте од ручно ваљане вуне. У зависности од прилике и потребе, и економске моћи, купују и производе више категорије, као што су, рецимо, наше азбуке у везу и злату. У везу наша ћирилица, која је врло уникатан поклон из Србије, она је често и дипломатски поклон у нашим институцијама“, објашњава Виолета Јовановић из организације „Етно-мрежа“.

Сувенире у Београду купују домаћи и страни гости, али и Београђани за поклоне својим пријатељима у иностранству.

„Београд је у првих десет месеци ове године посетило скоро пола милиона туриста, остваривши око 1.327.000 ноћења. У питању је број који је за 68 одсто већи – како кад је у питању број долазака, тако и број остварених ноћења у односу на исти период прошле године“, наглашава Јелена Станковић из Туристичке организације Београда.

Сувенир је и моћан начин промоције бренда нашег града.

„Оно што бих подвукла јесте да је водећи тренд у глобалном маркетингу – experiential маркетинг – односно маркетинг искуства. Ми сви креирамо искуства, а сувенир јесте управо неки материјализовани артикал који носимо са собом да нас подсети на то лепо искуство“, напомиње Ивана Лаковић, маркетиншки стручњак.

Запакован у малу кутију, носи у себи парче емотивног доживљаја са путовања. Дар и успомене које понесу из овог града, као и време проведено у њему остају у срцу свих туриста који бар једном посете Београд.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

понедељак, 14. октобар 2024.
13° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи