Бесплатан, а пуст – само петина Луксембуржана користи јавни превоз
Увођење бесплатног јавног превоза у Луксембургу пре годину дана није драстично променило навике грађана. И даље га не користе много.
Годину дана откако је постао бесплатан, јавним превозом на посао редовно иду само два од 10 становника. Шест од 10 људи и даље путује аутомобилом, подаци су државне агенције за статистику.
Са популацијом од свега 614.000 становника, Луксембург је једна од најмањих земаља у Европи, и прва је земља у свету у којој је од 29. фебруара 2020. јавни превоз бесплатан за све.
Један од циљева пројекта био је да се до 2025. године повећа број путника у јавном превозу за 20 процената.
Луксембург има огроман проблем са саобраћајем. Главни путеви су редовно закрчени у шпицу, аутобуси су старомодни, а железничка мрежа је озлоглашена због кашњења.
Око 200.000 радника, што је скоро половина радне снаге Луксембурга, путује из Белгије, Француске и Немачке, а привлаче их добре плате и богата економија.
Гужву стварају и "бензински туристи" из суседних земаља, који прелазе границу због ниже цене дизела и бензина.
Изгубљени приход од карата, због бесплатног јавног превоза, је 41 милион евра, али то надокнађују порески обвезници.
Многим радницима у Луксембургу, међутим, држава је субвенционисала годишњу карту, тако да је заправо и раније мало људи трошило новац на превоз.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 3
Пошаљи коментар