Читај ми!

Ни налик на ситуацију из Суецког канала – суперјахта и узани холандски канали

Немамо често прилику да видимо џиновску суперјахту како се провлачи кроз уске канале Холандије. Призори су запањујући док је "Project 817", брод дуг 94 метра, који је изградило холандско бродоградилиште „Фидшип“, путовао из Кага, места на острву у Северном мору, па све до Ротердама.

Низ запањујућих слика Тома ван Осанена, приказује једно од највећих пловила које је поринуто 2021. године, како уз помоћ тегљача напредује кроз канале, пролазећи тик поред кућа и цркава, док људи са стране посматрају у чуду, јавља Си-Ен-Ен.

Фотограф истиче да између четири и шест суперјахти сваке године прође овом рутом пре одласка на тестирање на мору, која се обично одржавају код Амстердама.

Међутим, мало је оних које су велике попут пловила "Project 817", које ће када буде званично поринуто вероватно бити познато као „Вива“.

„То је увек прилично велика операција коју многи воле да посматрају“, каже Осанен.

Да би безбедан пролазак кроз узане канале био могућ, морају се спровести бројне мере које обухватају и копно и воду.

„Понекад је грађанима потребан пун сат да пређу мост, а узимајући у обзир обим саобраћаја у Холандији, гужва се врло брзо ствара“, објашњава фотограф.

У острвском месту Каг смештено је једно од два бродоградилишта компаније „Фидшип“, што значи да се свака одавде испоручена јахта мора транспортовати на исти начин.

„Оба бродоградилишта су прилично удаљена од Северног мора, па да би јахте стигле на море, морају проћи узаним каналом до Ротердама“, наводи Осанен додајући да постоји само један пут.

Чак и један сантиметар може бити кобан 

Неки делови канала дуж руте само су неколико метара шири од пловила "Project 817", које у најширем делу заузима пуних 30 метара. То значи да је за путовање које подразумева тако мали простор за маневар потребна велика пажња и вештина.

„Ова јахта је у потпуности дизајнирана да се уклопи у пловни пут“, каже Осанен, истичући да је видео само четири суперјахте ове величине како путују од Кага до Ротердама.

„Дизајнери вероватно нису смели да додају ни центиметар њеној дужини или ширини. У питању је максимум у односу на мостове и друга ограничења пловних путева“, нагласио је фотограф.

У предузећу за изградњу бродова „Фидшип“ кажу да трајање транспорта зависи од различитих фактора међу којима су јачина ветра и распоред рада мостова, и да може трајати између два и четири дана.

Путовање суперјахте "Project 817" до Ротердама трајало је око четири дана.

Број коментара 3

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 01. новембар 2024.
18° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи