Нервирају вас људи који се телефоном сликају свуда и увек? Такво понашање има и позитивне стране
Посетиоце концерата често умеју да изнервирају ситуације у којима им особе поред њих блокирају поглед на сцену, јер желе да својим телефоном „ухвате“ савршени тренутак намењен „Инстаграму“.
Упркос томе што су многима „ловци на кадрове" доасадни, стручњаци кажу да снимање догађаја уживо, постављање фотографија и видео снимака на платформе попут Инстаграма, и комантарисање текућих догађаја, заправо побољшавају искуство и утиске са догађаја који се прати.
Амерички истраживачи су испитивали ефекат такве врсте праћења догађаја коме се присуствује и открили су да такво, сада већ уобичајено понашање, заправо улепшава искуство и чини га садржајнијим.
„Ово истраживање открива важну предност улоге технологије у нашем свакодневном животу", рекла је Габриjела Тонието са Ратгерс универзитета у Њу Џерсију, САД и додаје да „људи могу да користе технологију на начин који допуњује, а не омета њихова искуства".
Главни догађаји уживо попут Супер боула увек су праћени су огромним порастом постова на друштвеним мрежама људи који су тамо и других који догађај гледају на ТВ-у.
Један број људи сматра да такво понашање међутим, умањује уживање у догађају, који „тако постаје деградиран у своју пуку позадину", јер људи не могу да скрену поглед са паметног телефона.
Истраживачи су међутим тестирали потенцијалне користи прављења фотографија, видео записа и текстова, укључујући полувреме Супер боула, плесну представу, туристичке обиласке аутобусом и приказивање хорор филма.
Тим је дошао до сазнања да снимање, коментарисање и фотографисање доводи до тога да се људи осећају удубљенији у своја искуства током догађаја.
Интернет је тако омогућио да гледање филма или емисије, који могу бити усамљена искуства, постану интерактивни када се детаљи о њима деле на мрежама.
„Доживљај на конструктиван начин"
Истраживачи такође тврде и да посетиоци концерта, који су стално при телефону, тако нису ометени да уживају у искуству већ заправо присуство догађају доживљавају на конструктиван начин.
Ауторка студије Аликандра Баракс са Универзитета у Њујорку каже да одговор лежи у томе што такви људи креирају садржај који је директно релевантан за њихово тренутно искуство.
Међутим, када људи користе технологију за генерисање небитног садржаја, то више није корисно.
„Ако свој уређај користите да бисте коментарисали, шалили се или се чак жалите на своје тренутно искуство, онда ово истраживање показује да сте можда ангажованији и да уживате у том искуству више него да сте телефон држали у џепу", додала је Баракс.
Истраживање је објављено у часопису Journal of Marketing.
Коментари