Пандемијски помор крузера – погледајте гробље луксузних грдосија за крстарење у Турској
Издалека гледано могло би се закључити да се десила ужасна поморска трагедија у којој се пет џиновских крузера насукало у турску луку Алиага. И истина је, ниједан од крузера више из ње неће испловити, али не због неког бродолома, него зато што ту луксузни бродови за крстарење долазе да умру.
Некада вредни стотине милиона долара сваки, "Carnival Imagination", "Carnival Inspiration", "Carnival Fantasy", "Royal Caribbean's Monarch of the Seas" и "Sovereign of the Seas" продати су у старо гвожђе.
Ерсин Каптан, генерални менаџер Удружења бродских рециклера Турске, каже за аустралијски портал 7news да је главни разлог зашто ће од ових бродова остати скоро ништа – пандемија коронавируса.
„Сваки пут када се деси криза у поморској туристичкој индустрији, ми имамо много посла“, каже Каптан.
Отпад злата вредан
„Секундарци“ Алиаге су на добром путу да забележе најбоље пословање још од када је грчка поморска индустрија претрпела колапс током Светске финансијске кризе 2008. године.
Овога пута бродови из свих делова света се празне и шаљу у Турску. Само у овој луци очекују да ће ове године бити скупљено милион тона метала.
Бродови стижу као да су тек завршили туру, неки са читавим намештајем и ентеријером, али без богатих путника, који су били приморани да сиђу са њих када је пандемија почела.
Скоро 98 одсто бродова може да буде рециклирано. Остало се продаје.
Превремена пензија
Тренутно већина бродова која се налази у Алијаги пензионисана је 15 година пре него што је планирано.
Корпорација „Карнивал“, чија се три брода налазе у турској луци, продаје око 20 одсто своје флоте и искоришћава период током пандемије да замени мање ефикасне бродове, преноси 7news.
Пре неколико месеци, индустрија крстарења био је један од најбрже растућих туристичких сектора, вредан више од 200 милијарди долара.
Али бродови широм света приморани су да оду у неку врсту хибернације када је избила пандемија коронавируса, од којих су неке од најгорих зараза забележене баш на крузерима.
Сада су ти бродови у рукама 1.300 радника, који их педантно расклапају, комад по комад.
За сваки ће бити потребно око осам месеци да буде потпуно рециклиран, тако да имају пуне руке посла.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 8
Пошаљи коментар