Како уметничка дела могу да вас заштите од коронавируса

Пола године од почетка епидемије када је било само важно наћи маску, оне су постале неизоставан део нашег живота, али и прилика да се искаже креативност, па и заради. Чак се и у Народном музеју у последње време најчешће чује питање – Имате ли маске?

Пандемија коронавируса затворила је врата и Народног музеја, али је удахнула нов живот уметничким делима. Мотиви са слика Надежде Петровић и скулптура Ивана Мештровића сада до љубитеља уметности стижу преко епидемиолошких маски.

А све је почело 10. маја када је на свој дан Народни музеј био затворен, а запослени су тражили заштиту од ковида 19.

„Заиста сам срећна што смо први могу слободно да кажем и у целом свету кренули са представљањем уметничких дела на маскама Народног музеја.  После нас су многи музеји то урадили, али ми смо желели да наша уметничка дела имају вишеструку функцију да имају функцију представљања нашег наслеђа нашег националног блага, а са друге стране да буду безбедни за наше посетиоце“, наглашава Бојана Бојић Брешковић, директорка Народног музеја.

Маске су намење и посетиоцима који су своје заборавили, а цена је симболична, 200 динара. Наручују их по хиљаду комада и углавном их немају довољно за све купце. Нови „контингент“ би требало да стигне у наредних неколико дана, зависи, кажу, од произвођача.

„Чини ми се да је уистину то изазвало велику пажњу, врло сам срећна због тога. Можда наши многобројни грађани који никада нису били у Народном музеју сада  могу захваљујући маскама“, истиче директорка.

Тако су маске од нужног зла постале и одраз стила, модни детаљ, па и место за рекламу. Такве се и лакше носе.

„У маркетиншком смислу, маске су заправо постале неки нови медији за комуникацију. Оне су неки нови билборди. Ево, видите, после седам месеци од почетка пандемије компаније се на њима оглашавају, земље промовишу своју културу. Имамо свеж пример нашег музеја. Преко њих се шаљу поруке и показује дух нације и појединца“, сматра Данијела Јурић Поповић, маркетиншки стручњак.

Дизајнерски моменат за лекаре је наравно мање важан.

„Епидемиолошки најважније нам је да маска има функцију. То је њена сврха. Наравно да је исказивање неког личног става кроз боју, кроз амблем, кроз припадност, чак, је на неки начин симпатично, поспешује и дух особе која носи ту маску“, каже Зоран Гојковић, члан Кризног штаба.

Нису наши креативци једини били вредни у време пандемије. Американци су најпознатије споменике обукли у маске да би подсетили људе да их носе.

Друге индустрије су изгубле прилику да буду креативне. Тако се бележи пад продаје ружева јер није практично да се носе испод маске.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 16. новембар 2024.
5° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње