Читај ми!

Украси улица и статусни симболи

Примитивна возила, каго, норимоно и рикша, која су „крстарила“ Јапаном током претходних 200 година, замењена су брзим возовима и модерним аутомобилима. Осим тога што су красила улице, традиционална превозна средства Земље излазећег Сунца указивала су на богатство и друштвени статус онока ко је у њима био.

Будући да Јапан има један од најразвијенијих транспортних система у свету и да је познат по томе што помера технолошке границе, врло је занимљиво вратити се у прошлост и погледати чиме су се све становници Земље излазећег Сунца превозили током претходних 200 година.

Британски сајт Дејли мејл, објавио је фантастичне фотографије, које откривају како су се Јапанци сналазили да се превезу у 18, 19. и 20. веку.

Претече брзих возова, модерних летелица и огромне аутоиндустрије, била су маштовита, примитивна возила.

Класна раслојавања диктирала су начин превоза, па су тако исцрпљујућа путовања, која су подразумевала ход и пловидбу наједноставнијим чамцима била резервисана за најсиромашније, док су људе из виших слојева искључиво носили или возили у удобним двоколицама.

И док су богати плаћали да се превезу рикшама, носиљкама или луксузним пловилима, сиромашнима су једини избор била запрежна кола, чамци или сопствене ноге.

Рикше су измишљене у Јапану средином 19. века, за превоз припадника виших друштвених слојева, али су убрзо постале главно превозно средство у земљи.

Више од 40.000 рикши „крстарило" је Токијом од 1872. године. Њихова популарност почела је да опада тридесетих година прошлог века, када је јапанска аутомобилска индустрија почела да се развија.

За оне који нису морали да журе идеалан је био каго.

Једно од најспоријих традиционалних превозних средстава изгледало је као лежаљка или само седиште са кровом. Богате Јапанце носило је двоје или четворо припадника најнижег друштвеног слоја.

За крем друштва била је осмишљена мала кочија звана норимоно.

Што се тиче пловила, највише су били заступљени традиционални јапански дрвени чамци, којима се управљало помоћу једног или два весла, зависно од величине.

Сложенији чамци, коришћени су углавном за излете. Богато украшени, са крововима, изгледали су као ресторани или мање јапанске куће.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 19. октобар 2024.
13° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи