Диносауруси изумрли због вулкана?

Научници су током најновијег истраживања открили да за изумирање диносауруса пре 65 милиона година није крив астероид, како се до сада веровало, већ вулкани са платоа Декан у Индији.

Докази прикупљени током најновијег истраживања показују да су за изумирање диносауруса криви вулкани, а не астероид, како се до сада веровало, пише Танјуг.

После десетина хиљада година изливања лаве са платоа Декан, вулканске регије у Индији, количина сумпора и угљен диоксида у ваздуху је постала токсична, што је узроковало масовно глобално загревање, загађење океана и масовно изумирање животињских врста.

Докази су представљени на годишњем окупљању Америчке геофизичке уније, током велике дебате о томе да ли су вулкани или астероид убили диносаурусе, пре 65 милиона година.

„Наше нове информације захтевају поновно утврђивање о томе шта је заиста узроковало то масовно изумирање", рекла је Герта Келер, геолог са Универзитета Принстон.

„Ново истраживање је показало да су вулкани на платоу Декан били активни пре масовног изумирања и да су делимично или у потпуности заслужни за масовно изумирање", додао је Ерик Фонт, геолог са Универзитета у Лисабону.

Током потраге за нафтом на источној обали Индије 2009. године, нафтне компаније су на дубини од око 3,3 километра испод морске површине откриле старе седиментне стене сачињене од лаве.

Келер и њен тим су добили дозволу да их анализирају. Открили су да су оне препуне фосила из периода масовног изумирања.

Ови седиментни узорци су садржавали слојеве лаве, која је путовала дуже од 1.600 километара са платоа Декан.

Вулканска регија данас заузима простор површине Француске, а када је током касног периода креде била активна, површина јој је била скоро као површина Европе.

петак, 27. септембар 2024.

Re: Knjiga