Тајне космоса откривају Американац и Рус

Након мисије у којој ће учествовати амерички астронаут Скот Кели и његов колега Михаил Корњенко из Русије знаћемо много више о утицају космоса на људе. Астронаути ће провести годину дана на Међународној свемирској станици, а на пут ће кренути 2015. године.

САД и Русија намеравају да удруженим снагама открију тајне свемира.

Астронаути Скот Кели и Михаил Корњенко провешће годину дана на Међународној свемирској станици, како би прикупили више података о утицају космоса на људе, у циљу припрема за будуће интерпланетарне мисије.

Кели из Америчке агенције за истраживање свемира (НАСА) и Корњенко из Rуске агенције за испитивање @„Роскосмос" учествоваће у мисији, чији почетак је предвиђен за пролеће 2015. године.

Главни циљ је да се предвиде ризици за планиране мисије НАСА око Месеца, астероида и Марса.

Кели је ветеран са неколико свемирских мисија у биографији. Провео је више од 180 дана у свемиру. Корњенко је на Међународној свемирској станици био 2010. године, а са колегом из Америке почеће припреме за мисију почетком следеће године.

Међународне посаде до сада су проводиле по шест месеци на Међународној свемирској станици, мада су многи руски космонаути провели дуже на совјетској станици „Мир" (Свет), пре него што је затворена 2001. године.

Руски космонаут Валериј Пољаков држи светски рекорд у времену проведеном у некој свемирској мисији – у космосу је, 1994. и 1995. године, провео 437 дана.

Види још

петак, 27. септембар 2024.

Re: Knjiga