Читај ми!

Авиони будућности у облику шурикена?

Агенција НАСА представила је авионе будућности у сарадњи са стручњацима из „Локид Мартина“, „Нортроп Грумана“ и „Боинга“. Летелице које би могле да буду у употреби 2025. године, биће веће, брже и спорије ће трошити гориво.

Будућност комерцијалних летова изгледа сасвим другачије у очима иновативних аероинжењера и дизајнера који су представили нове типове авиона, у настојању да их учине бржим, ефикаснијим и еколошким.

Америчка агенција за истраживање свемира НАСА обелоданила је да би те летелице могле да буду у употреби већ од 2025. године.

На њима су радили стручњаци из „Локид Мартина", „Нортроп Грумана" и „Боинга".

Корпорација „Нортроп Груман" осмислила је „летеће крило" на којем ће мотори бити уграђени на горњој површини авиона, како би се што више ублажила бука коју они производе.

Један од предложених модела насталих у сарадњи НАСА и „Боинга" изгледа невероватно, а његове предности су мања потрошња горива, смањено загађење и бука.

Н3-X, најновије „чедо" агенције, спада у хибридне авионе, а у ваздух се подиже целом површином, због чега су му крила мања у односу на „дебели" труп.

На тај начин се смањује потрошња горива, као и дужина писте за полетање.

Још један од модела са ширим трупом МИТ Д8 има само једну ману, која се неће допасти путницима, а то је смањен број прозора у односу на број седишта, што може створити осећај клаустрофобије.

Наса је осмислила модел „Амелија" као хибридни авион, на коме изгледа као да крила авиона „израстају" директно из трупа, што би требало да омогући угодније летење на већим висинама.

Крила у облику кутије за дијамант, као на овом моделу компаније „Локид Мартин" и НАСА, сада су изводљива и у пракси захваљујући ултралаким влакнима која су ојачана композитним материјалима.

Боингов модел „Шугар волт" карактеришу његова дугачка крила, али му је најрадикалнија карактеристика то што има хибридни електрични мотор.

„Ербас ВолтЕр" уноси сасвим нову димензију електричних мотора, са својим пропелерима који се напајају искључиво уз помоћ батерија.

Повратак суперсоничних летова може се остварити уз помоћ аеродинамичнијег облика летелице.

Тако би суперсонични авион у облику шурикена (јапанско звездасто оружје) могао да лети у оба правца, а при ротацији од 90 степени прелази са субсоничног у суперсонични начин летења.

Број коментара 12

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

понедељак, 21. октобар 2024.
9° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи