Читај ми!

Nemačka, mašinovođe u štrajku

Ne obazirući se na novu ponudu Nemačke železnice kao poslodavca, sindikat mašinovođa GDL se odlučio da pokrene treću, do sada najdužu obustavu rada. Putnici koji redovno koriste vozove moraju računati s kašnjenjima.

Treća runda štrajka Sindikata nemačkih mašinovođa (GDL) počela je jutros (2.9.) u putničkom saobraćaju. Obustava rada započela je po planu u dva sata iza ponoći, saopštilo je štrajkačko rukovodstvo pri sindikatu.

Na sajtu železnice moglo se pročitati da otada veliki deo vozova u putničkom saobraćaju ne vozi. U međugradskom saobraćaju na snazi je vanredni red vožnje koji obuhvata otprilike četvrtinu od ukupnog broja linija. U regionalnom saobraćaju je, prema tim podacima, železnica postavila sebi cilj da dostigne 40 odsto od ukupnog obima normalnog saobraćaja. Ali postoje znatna odstupanja u pojedinim oblastima.

Štrajk bi trebalo da bude okončan tek u utorak u dva ujutro (7.9.). U teretnom saobraćaju štrajkuje se već od srede popodne (1.9).

Sindikat se do jutrošnjeg početka štrajka nije izjasnio o ponudi koju je dostavila nemačka železnica. Petodnevnom obustavom rada sindikat želi da potkrepi zahtev za povećanje plate od 3,2 odsto sa važenjem ugovora od 28 meseci. 

Nemačka železnica u ofanzivi

Neposredno uoči početka novog štrajka mašinovođa u putničkom saobraćaju, Nemačka železnica je, prema sopstvenim navodima, sindikatu poslala novu ponudu.

"Ispunjavamo centralne zahteve GDL", rekao je juče predstavnik menadžmenta Nemačke železnice Martin Zajler. On je dodao da zbog toga ne postoji razlog za jedan skoro jednonedeljni štrajk.

Rukovodstvo železnice uputilo je jasnu poruku rukovodstvu sindikata: "Odustanite od svoje blokade", rekao je Zajler. Apelovao je na predstavnike sindikata da se vrate za pregovarački sto i da odustanu od "neodgovornih mera sindikalne borbe".

Navodno je železnica izašla u susret sindikatu i u premijama za rad u pandemijskim uslovima i u roku trajanja budućeg ugovora. Železnica je saopštila da bi premije trebalo da budu jednake kao one u javnim službama. To bi značilo da bi zavisno od ugovora mašinovođe povezane u sindikat dobile premije u visini između 400 i 600 evra.

Umesto 40 meseci, koliko je železnica ranije predlagala, sada bi kolektivni ugovori važili 36 meseci. "Istovremeno nudimo povećanje plate od 3,2 odsto, a upravo to zahteva sindikat", objasnio je Zajler.

Veselski: nastavljamo sa štrajkom

Prvi čovek sindikata mašinovođa Klaus Veselski ostaje pri tvrdom stavu najavivši nastavak obustave rada. Nova ponuda nemačke železnice, prema njemu, "sadržinski nije prihvatljiva". Veselski je dodao da je stvarni cilj Nemačke železnice da se otarasi sindikata GDL, a najavio je i da će sindikat na čijem je čelu "naravno" i dalje pregovarati.

U ovom konfliktu radi se o pozicioniranju sindikata GDL koji ima konkurenciju u većem sindikatu - Železničkom i saobraćajnom sindikatu (EVG). Ta sindikalna organizacija već se dogovorila s rukovodstvom železnice, ali GDL smatra rezultate dogovora nedovoljnim.
Nemačka železnica ne čeka skrštenih ruku. Njeni advokati u Frankfurtu na Majni podneli su tužbu protiv GDL, zahtevajući hitnu sudsku obustavu štrajka. Obrazložili su to mišljenjem da se štrajk odvija izvan važećeg pravnog okvira.

понедељак, 05. август 2024.
20° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару