Spasilačke ekipe i dalje pretražuju vagone, nastavljen štrajk železničara u Grčkoj
Najmanje 57 ljudi poginulo je u najtežoj železničkoj nesreći u Grčkoj kada se brzi voz sudario sa teretnim u blizini grada Larise u noći između utorka i srede. Spasilačka misija ostaje i danas na mestu nesreće, ali sve je manje nade da još ima preživelih. Veliki broj putnika u vozu bili su studenti, koji su se vraćali u Solun posle produženog vikenda. Železničari u Grčkoj i danas nastavljaju štrajk.
У болницама 38 повређених, седморо на интензивној нези
Међу погинулима идентификовано 36 особа
Према најновијим подацима, до сада је од 57 погинулих у несрећи идентификовано 36 особа, преноси Катимерини.
Портпаролка полиција навела је да идентификацију врше специјализоване форензичке лабораторије.
"У лабораторијама се процес идентификације одвија 24 сата и сваки други рад је обустављен како би се цео процес идентификације завршио што је брже могуће", рекао је портпаролка.
До сада идентификовано 30 жртава
ДНК методом у Лариси се обавља идентификација жртава несреће, а од 57 погинулих до сада је идентификовано 30 особа и посмртни остаци биће данас предати породицама, јавља новинарка Радио Београда Мајда Шимунец.
Наводи да се страхује да би број жртава могао да буде и већи, јер се још увек не зна тачан број путника који су те вечери кренули возом из Атине ка Солуну.
"Оно што је најпотресније у читавој трагедији је да је 80 одсто жртава било старости између 19 и 28 година", додаје она.
Објашњава да су тим вечерњим возом из Атине за Солун углавном путовали млади, јер су тада биле јефтиније карте и до Солуна би стизали за четири сата. У уторак вече, када се догодила несрећа, они су се враћали после празничног викенда.
После несреће уследиле су оставке, а осим министра саобраћаја који је поднео поставку, оставке су понудили и челници грчке железнице.
Шеф станици у Лариси, који је ухапшен одмах након несреће, признао је да је направио грешку са кључем којим се мења колосек воза.
"Сазнало се да је направио и другу кобну грешку, јер није погледао контролну таблу где је могао да види да воз улази у погрешан колосек и тако спречи трагедију. Поражавајуће је, како медији преносе, да је на том радном месту био од јануара ове године и да није имао никакво искуство да би обављао посао шефа железничке станице", наводи Мајда Шимунец.
Апстолу за РТС: Не зна се тачно колико је путника било у возу
Новинарка Ивана Апостолу, која се јавила из Атине, каже да је према последњим информацијама 57 особа изгубило живот у судару два воза, 48 људи је у болници, њих шесторо је тешко повређено, а 56 путника се води као нестало.
"Оно што је најгоре је што се не зна колико је заиста путника било у возу. Бројка од 350 је оно што кружи у медијима, али у последњој станици у Лариси тада када је воз пролазио било је после 22 сата када је билетарница била затворена. Тако да се не зна колико је људи тада ушло, односно изашло из воза и због тога је број несталих нешто што се свакодневно мења", наводи Апoстолу за РТС.
Истиче да је најтужније то што је толико младих изгубило живот.
"Оно што се сви питају је зашто се несрећа догодила и зашто ово није могло да се избегне раније, јер су се све ове ствари већ годинама знале и зашто је ово морао да буде тренутак када се сви запитамо шта је оно што смо могли да урадимо да до овога не дође", истиче Ивана Апостолу.
Јуче је организован 24-часовни штрајк железничара у Грчкој, а она каже да ће бити настављен и данас.
"Саобраћај јесте паралисан, јер су заустављене све возне линије, али људи нису бурно реаговали, јер је јучерашњи дан жалости био посвећен свим жртвама и железничари су желели да на неки начин скрену пажњу на све проблеме које имају", додаје.
Указује да је циљ данашњег штрајка да се на једном месту скупе сва питања која су удружења железница имала све ове године и пошаљу надлежним институцијама, као и да ће затражити да се закаже хитан састанак следеће недеље.
"Након тога железничари су најавили да ће организовати велику конференцију за медије где ће скренути пажњу на све оно што су годинама говорили, указивали и на оно што су им надлежне институције рекле да ће учинити тачку по тачку у наредном периоду", каже Ивана Апостолу.
Шеф станице у Лариси је ухапшен, а Апостолу наводи да је истрага и даље у току, а да је до сада познато да је он усмерио воз који се кретао колосеком Атина–Солун у колосек на којем се већ налазио воз који се кретао из Солуна.
"Возови су двадесетак километара знали да се крећу истим колосеком. Како је истрага још у току долази се до нових чињеница. Јуче је наглашено да иако се мислило да сигнализација није радила и да шеф станице није могао да зна да се возови крећу у истим колосецима, да је ипак постојала контролна табла где је последњих пет километара то могао да види. То је сплет околности, а да би се добила коначна слика треба да се уради темељна истрага", рекла је Апостолу за РТС.
Spasilačke ekipe i danas su na mestu nesreće iako je, kako kažu, sve manje nade da u smrskanim vagonima ima preživelih.
Traže se i odgovorni za najveću železničku nesreću u Grčkoj, a šef stanice u Larisi koji je uhapšen odmah nakon sudara juče je saslušan.
Izveden je pred istražnog sudiju, a njegov advokat rekao je da on prihvata odgovornost, ali da je važno videti ko su sve krivci za ovu tragediju.
"Važno je da ne propustimo da vidimo šumu od drveća, a ovde postoji 'šuma' odgovornosti. Verujem da će pravda veoma dobro obaviti svoj posao", istakao je advokat šefa železničke stanice u Larisi.
Imenovan je i novi ministar saobraćaja u Grčkoj, nakon što je dosadašnji podneo ostavku nakon nesreće. Jorgos Gerapetrit, tokom preuzimanja dužnosti, poručio je da svoj mandat počinje zadatkom da istraži najtežu železničku nesreću u zemlji, da modernizuje železnički sistem i unapredi bezbednost putovanja vozom.
"Pošto se suočavamo sa pravom tragedijom, želim, pre svega, da se izvinim porodicama poginulih i iskreno želim da ih pogledam u oči i kažem da će se ovaj težak i mučan posao nastaviti dok se ne završi. Sve će biti ispitano", dodao je novi ministar.
Коментари