Gradilišta rade punom parom, gradovi se spremaju za 4. maj - prevoz po novim pravilima

Ministarka Zorana Mihajlović rekla je za RTS da u ponedeljak počinje međugradski saobraćaj i da je Ministarstvo napravilo protokole. Epidemiolozi su pripremili pravila u odnosu na prostor autobusa - biće vrata na koja ulazite i na koja izlazite. Pravila će biti usvojena na sednici Vlade, kroz odluke. Svako gradilište koje može da radi mora da radi, istakla je ministarka.

Najveća gradilišta u Srbiji, na kojima se ralizuju najvažniji infrastrukturni projekti za Srbiju, nisu stala sve vreme epidemije, a od prekjuče se radi punim kapacitetom.

Pored toga, transport je u ovom stanju od vitalnog značaja, jer bez prevoza robe drumskim, železničkim, avio i vodnim saobraćajem, ne bi bilo ni namirnica, ni sirovina za privredu, ni medicinske opreme. 

Na neki način, mnogi vide vraćanje međugradskog i gradskog prevoza kao simbol popuštanja i mera i virusa.  

Potpredsednica Vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović rekla je, gostujući u Jutarnjem programu RTS-a, da je potpuno stao prevoz putnika i to je predstavljao osnov mera.

Prema njenim rečima, u ponedeljak počinje međugradski saobraćaj, Ministarstvo je napravilo protokole kako će to izgledati, a 8. maja kreće gradski prevoz u Beogradu i Nišu - to je važno za ljude koji treba da se vraćaju normalnom životu.

Mihajlovićeva kaže da teretni saobraćaj nikada nije stao, a u punom kapacitetu su radila gradilišta. 

"To će nam pomoći da ekonomski lakše preživimo i što će nam se dešavati u narednom periodu", rekla je ona.

Kaže da je ovo teška ekonomska kriza, ne samo zdravstvena. I ljudi se fazno vraćaju na posao.

Javni saobraćaj će biti organizovan po predlogu epidemiologa za one ljude koji moraju da počnu da rade.

"Biće mnogo manje ljudi u autobusima zbog mera, gradovi su spremni, odvojen je prostor za vozače, putnike, važno je da međugradski saobraćaj funkcioniše bez obzira da li pričamo o određenim žarištima - svuda će početi da funkcioniše u skladu sa preporukama lekara", rekla je ministarka.

Prema njenim rečima, epidemiolozi su pripremili pravila u odnosu na prostor autobusa koliko će putnika biti, biće vrata na koja ulazite i izlazite iz autobusa.

I Beovoz će početi da funkcioniše 

Dodaje da će i "Beovoz" početi da funkcioniše što je bitno za ljude i privredu - bitno je da nemamo blizak kontakt.

"Moramo i sami da budemo odgovorni, nije samo stvar u pravilima, treba da poslušamo, jer je to način da ostanemo zdravi", istakla je Mihajlovićeva. 

Najveća je odgovornost na svima nama, kaže ona i dodaje da to što se neke mere relaksiraju znači da idemo korak po korka ka normalnom životu.  

Govoreći o aviosaobraćaju, ministarka kaže da aerodromi u Beogradu, Nišu i Kraljevu mogu da počnu sa određenim linijama od 18. maja, ali da to mora da bude usklađeno sa drugim državama.

"U EU nema jasnog dogovora kada će početi redovne linije. Aerodromi nisu bili zatvoreni, išli su po pomoć, obezbedili smo da se vrati 15.000 naših državljana, redovne linije nisu postojale, ukoliko Evropa nema redovnu liniju biće dogovor sa njima da li je to 18. maj", ukazuje Mihajlovićeva i ističe da je Srbija spremna što se tiče saobraćaja ali da mora da kooridnira aktivnosti sa svetom.

Svi izvođači su nastavili radove 

Radovi nisu stali na gradilištima. Ona kaže da je data preporuka da ukoliko postoji zaštitna oprema budući da se radi napolju - da se nastave radovi. 

Prema njenim rečima, svi izvođači su nastavili radove, bilo da su u pitanju veliki projekti kao Moravski koridor, auto-put Semska Rača-Kuzmin, bilo da su u pitanju neke male rehabilitacije - deonica Batrovci-Kuzmin je završena u vreme pandemije.

"To za nas znači manji pad BDP-a u narednim mesecima, jer građevinarstvo i saobraćaj dižu privredni razvoj", istakla je ministarka.  

Kaže da nema produženja rokova za izdavanje građevinskih dozvola. 

Tokom vanrednog stanja probijen je tunel Čortanovci na delu brze pruge Beograd-Budimpešta. Mihajlovićeva kaže da je to najteže gradilište na teritoriji Srbije, ranije je to bila Grdelica.

Prema njenim rečima, deonica Stara Pazova - Novi Sad koji radi  ruska kompanija predstavlja najtežu deonicu na brzoj pruzi i uopšte finansijski i konstruktivno.

"To nije samo tunel koji je probijen to je i vijadukt koji se radi - najduži i najveći vijadukt u ovom delu Evrope koji se završava i mi ćemo sledeće godine u septembru najkasnije u oktobru od Beograda do Novog Sada ići za 25 minuta brzim vozom, a 32 odnosno 33 minuta vozom koji će stati na nekoliko mesta", rekla je Mihajlovićeva.

Ministarka je rekla je da se planira i brza pruga od Beograda do Niša, od 200 kilometara na sat.

"Napravljeno je malo pomeranje da bi se obezbedio novac zdravstvu", zaključila je Zorana Mihajlović. 

четвртак, 15. мај 2025.
25° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом