субота, 23.04.2011, 07:30 -> 07:47
štampajPonovo radovi na obilaznici
Obilaznica oko Beograda opet je veliko gradilište. Radi se na četiri lokacije, ali će, zbog kratkih rokova, radovi biti ubrzani na celoj trasi.
Posle tri godine i komplikovanih međunarodnih tendera, obilaznica oko Beograda opet je veliko gradilište. Radi se na četiri lokacije, ali će, zbog kratkih rokova, radovi biti ubrzani na celoj trasi.
Obilaznica oko glavnog grada, koja bi trebalo da bude završena do 2013. godine, košta koliko i severni krak Koridora 10.
Javno preduzeće "Putevi Srbije" trenutno je jedan od najvećih investitora na Balkanu. Novac za obilaznicu dolazi iz međunarodnih kredita, a, kako stvari sada stoje, ostvariće se i velika ušteda.
Direktor "Puteva Srbije" Zoran Drobnjak rekao je da je investicija vredna 105 miliona evra, a kredit vredan 155 milona evra dobijen je od Evropske banke za obnovu i razvoj Evropske investicione banke.
"Razliku od 50 miliona evra utrošićemo da završimo pun profil autoputa od Dobanovaca do Ostružnice. Biće angažovano 1.000 radnika, a rok za završetak je 1. april 2013. godine", naveo je Drobnjak.
Radovi su počeli na petlji Batajnica, gde dve domaće firme grade dva mosta dužine 1.500 metara, koji imaju 50 stubova i četiri ulazne rampe. Ta petlja usmeriće saobraćaj sa novosadskog puta na Dobanovce i na već izgrađenu obilaznicu.
"Firme 'Ratko Mitrović' i 'Planum' ovoga leta planiraju da na izgradnji dva mosta angažuju 400 radnika, što će biti dovoljno da se ovaj posao uradi u roku", rekao je šef gradilišta na petlji Batajnica, Radivoje Radić.
Mostovi najkomlikovaniji deo obilaznice
Autoput od petlje Batajnica do pravca Zagreb-Beograd i petlje Dobanovci uključujući i petlju, gradi austrijski "Štrabag", čiji je podizvođač domaća firma "Interkop". Vrednost posla je 29 miliona evra.
Dragan Ršumović iz "Štrabaga" kaže da će povećavati broj radnika i mašina u skladu sa potrebama.
Najkompleksniji deo obilaznice su tri mosta od Orlovače do Bubanj Potoka, duga 5,4 kilometra. Oni spajaju tunel "Straževicu" sa petljom "Orlovača" i na tom potezu uveliko se postavljaju temelji stubova budućih mostova.
Dejan Bulajić iz "Primorja Ajdovščine" kaže da najduži most od 630 metara radi ta firma, dok druga dva od 550 metara i 70 metara radi "Ratko Mitrović".
Prema njegovim rečima, deo radnika i mašina došao je iz Slovenije i oni su se lepo uklopili.
Obilaznica oko Beograda počela je da se gradi početkom devedesetih godina prošlog veka. Njenim završetkom izmestiće se tranzitni saobraćaj iz centra grada i rasteriti most "Gazela" do 2013. godine.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 2
Пошаљи коментар