Lučić: "Telekom" svetu već nudi startap projekte, želimo partnerstvo sa najvećima
Generalni direktor "Telekoma Srbija" Vladimir Lučić rekao je za RTS da uz pomoć projekta za dijasporu i fonda za finansiranje digitalnih startapa, već nude svetu svoje projekte. Nama će dijaspora omogućiti da možda dupliramo broj od jedanaest miliona korisnika, kaže Lučić. Probaćemo da uspostavimo partnerstvo sa najvećima – sa Amazonom, Netfliksom, Fejsbukom, istakao je Lučić.
Ova nedelja, posle jučerašnjeg Dana dijaspore, biće obeležena i okupljanjem predstavnika Srba koji žive u svetu. Kompanija "Telekom Srbija" pokreće "Projekat za dijasporu".
Generalni direktor "Telekoma Srbija" Vladimir Lučić rekao je, gostujući u Jutarnjem programu RTS-a, da su "sa projektom za dijasporu krenuli intenzivno pre četiri godine, puštanjem mobilnog operatera u Austriji".
Sada su, kako je naveo, došli do 150.000 korisnika.
"Shvatili smo da je ogroman potencijal u dijaspori jer mi imamo i sadržaj i digitalne servise koji oni žele da imaju. Osim Austrije, proširili smo se prošle godine na Švajcarsku, sada završavamo Nemačku, 17. jula počinje prodaja naših kartica u Nemačkoj, moguće je i onlajn, preko našeg portala i 12 distributera, a planiramo da u godini dana pustimo 30 naših poslovnica", rekao je Lučić.
Najavio je Tursku kao sledeću zemlju, a potom i SAD. "To je normalan poslovni potez sa naše strane jer dosta intenzivno ulažemo u sadržaj, televizijske serije, razne druge programe i distributeri smo svih kanala iz bivše Jugoslavije, a sa druge strane ulažemo u digitalne servise tako da širimo potencijal naših korisnika", dodaje direktor "Telekoma".
Ističe da su premašili 11 miliona korisnika, 2022. godine je napravljen rekord. "Nama će dijaspora omogućiti da možda dupliramo taj broj", navodi Lučić.
Širenje kompanije i korisnici
"Telekom Srbija” već sada ima u većinskom ili kompletnom vlasništvu deset kompanija u Srbiji, Republici Srpskoj, Crnoj Gori i Severnoj Makedoniji.
Lučić kaže da se pre svega povećava prihod kompanije i snaga da se ulaže dalje, i time će korisnici imati bolje usluge i u Srbiji, a povećanjem vrednosti – pošto ima četiri miliona akcionara, povećava vrednosti i samog "Telekoma Srbije".
"Našim intenzivnim razvojem u digitalne servise pomažemo i državi da što brže uđe u novu industrijsku revoluciju. Telekom Srbija bi trebalo da bude osnov razvoja i same države u toj novoj industrijskoj revoluciji", ističe on.
Cilj da "Telekom" postane globalni igrač
Lučić kaže da su prošle godine imali rekordan prihod od preko milijardu evra. "Uz pomoć projekta za dijasporu i uz pomoć toga što imamo prvi fond za finansiranje digitalnih startapa, već smo krenuli u svetu da nudimo naše startap projekte – devet finansiramo, sa druge strane naš sadržaj nije samo za dijasporu mi ga već prodajemo i Amazonu, na pet kontinenata, postajemo globalni igrač", naveo je Lučić.
"U pravo vreme smo krenuli, telekomunikacioni operater ima dva pravca razvoja: ili da bude internet konekcija ka korisniku, a da svi drugi digitalni igrači zarađuju ili da krene da zarađuje. Zahvaljujući projektu za dijasporu, zahvaljujući ulaganju u digitalne servise mi ćemo postati globalni igrač, ne snage kao najveći igrači, ali dovoljno snažni da višestruko povećamo profit i vrednost Telekoma“, podvukao je Lučić.
Ko je interesantan, ko je već zainteresovan
"Mi probamo da uspostavimo partnerstva sa najvećim američkim digitalnim kompanijama, da probamo da uspostavimo partnerstvo sa najvećima, sa Amazonom, Netfliksom, Fejsbukom. Sa Amazonom smo imali najviše sastanka, deluje nam najzanimljiviji, kao najbolji globalni igrač od koga može najviše da se nauči“, kaže on.
Kada se govori o saradnji sa američkim kompanijama, Lučić navodi da su pre mesec dana potpisali ugovor sa drugom po veličini finansijskom institucijom u Americi, a to dosta može da pomogne kod buduće saradnje sa velikim američkim kompanijama jer, kako kaže, "ta institucija ima poverenje u Telekom i u plan razvoja da ćemo postati veliki".
Veštačka inteligencija i "Telekom"
Lučić je rekao da će generalno veštačka inteligencija promeniti život u narednih 10 do 15 godina i smatra se da će ona imati isti efekat na razvoj industrije kao kada se pojavila struja, da će to toliko biti velika promena.
"Intenzivno radimo nekoliko projekata, koristimo veštačku inteligenciju ka što boljem odgovoru ka korisniku, da mašina govori korisniku u predikciji smetnji da možemo unapred da vidimo gde može da se javi smetnja da korisnici imaju što bolju uslugu", kaže on.
Kroz startap projekte forsiramo ideje na bazi veštačke inteligencije u svim primenama od zdravstva do autotmatskog upavljanja nekim vozilima, tako da ćemo probati u tom smeru da napravimo neke novosti na svetskom tržištu, zaključio je Lučić.
Коментари